Har lite problem det min Denon DCD 1290 cdspelare. Den tappar bort hur många låtar de e på skivan. Jag antar att lasern är dålig! (har ren gjort den) Fråga: Var kan man köpa laser pick-uper? Och om det är värt de?. Eller ska man lämna in den?
Det som brukar hända är att gummit i upphängningen stelnar med tiden. Lasern kan då inte längre fokusera ordentligt på spåret i skivan. Om du har rengjort linsen ( inte med 3:ans sandpapper hoppas jag ) så är det nog upphängningen. Jag hade en 15 kg tung Yamahaspelare som jag älskade. CSX1100 tror jag den hette. Fick ett pris för byte av laser och upphängning på 1500:-. Jag avslog. Den var över 10 år gammal. Den kommer istället att få bli låda till ett slutsteg i framtiden.
Du kan vara lungn! Har inde rengjort linsen men 3:ans sandpapper. Jag får kolla upphägningen.! DVD har jag, men ja hittade denna cd spelare i sopprummet. Så ja tänkte de kanske kan vara värt att fixa. Hej Hej
KUL!! Håller själv på med ett 2-kanals ZAPpulse. Har inde kommit så långt ännu, men hoppas ja får tid i helgen till de. Jag e inte direkt någon erfaren DIY:are, men jag hoppas det blir bra. Lådan jag har e förövrigt byggd i rostfritt. Väldigt väldigt snygg!
Läs trådarna här på forum om ZAPulse. Det är en del som har fått lite dyrköpta erfarenheter med strömtillförseln speciellt. Kontrollmät alla spänningar som kan mätas tex INNAN du kopplar in pulsarna till nätdelen/arna.