HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lång inspelningstid!?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

HPW
Member

370 Posts

Posted - 2003/03/29 :  17:48:20  Show Profile Send HPW a Private Message
Min Philips SACD 1000 har tagit ett halvår att spela in sig från början mycket digital vass torrt ljud till nu varmt stort analogt ljud, till och med mycket imponerande ljud på SACD.

Rundgång & Omgång
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/03/29 :  18:16:40  Show Profile Send marens a Private Message
För en hififantast så beror allting på anläggningen.

Förändringar i ljudet kan också bero på väder, tillfällig fysisk öronhälsa*, humör, vilken musik man spelar och i vilken ordning, vad man råkar lägga märke till i musiken, hur högt man spelar mm.

Har också upplevt enorm förbättring efter att jag har varit bortrest. Beror det då på att membranen har vilat sig under tiden eller att man bara lyssnat på sämre anläggningar bilstereos mm och vant sig vid det?

*Ibland kan man uppleva att minsta ljud som barnskrik, skrammel med bestick mot talrikar mm bara skär och skorrar i öronen. Andra dagar är det inga som helst problem.
Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2003/03/29 :  18:40:02  Show Profile Send norman a Private Message
Instämmer helt med marens! T.ex. så har mina högtalare + rum helt plötsligt börjat låta enormt mycket bättre... Hade innan problem med rumsresonanser, men nu är de mycket mindre. Måste bero på att strömmen i uttagen blivit bättre! (eller kanske möjligtvis att jag vant mig vid resonanserna... eller nja, det verkar nog inte så troligt..)
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000