Author |
Topic  |
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 17:23:17
|
...nämen Petter
Om du kör hem på Lördagen så kan du ju åka på söndagen ändå!
Om du däremot kör på söndagen så kan du ju åka direkt till Hbg!
  |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
Petter
Member

129 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 17:32:18
|
Mja....har iofs lovat en vän skjuts till Lund också...och skjuts från Lund...Men som sagt, ska se om det går att lösa...hon kanske vill vara i Lund medan jag är på DIY-träff i hbg...  |
/Petter Lind
"Friskt lödat, hälften brunnet." |
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 17:38:07
|
Om hon är en bra vän så förstår hon sådana behov!  |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
Pabo
Member

993 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 20:27:45
|
Vi kan faktiskt ställa upp två rum - jag kan ta med:
- Mina två monoblock, klass-A, fullt balanserade, flytande jord, SMD osv. - Mitt försteg som baseras på OPA134 och en helt AC-kopplad topologi, natruligtvis av Self - Ett försteg till som är helt diskret med JFET-par på ingången, 20kHz OL, single end MOSFET utgångssteg. - Mina NHT 2.5, fast helst inte. Det skulle vara roligt om någon kunde ta med ett par schyssta DIY-högtalare som är fullregister. - Sony SACD SCD-XB940 - Behringer DSP8024 med digital ingång och rumskorrigering. - Diverse kablar.
Någon som kan ta med högtalare? |
Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen! |
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 20:44:42
|
Jag har ju inga fullregister längre så jag kan inte ta med det.... Petter har! 
Däremot kan jag ta med ett fullregistersystem! 
|
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 20:49:18
|
Fel! Jag kan ta med TVÅ fullregisterssystem men de får inte plats....
|
 |
|
Petter
Member

129 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 21:28:09
|
Nej men allvarligt alltså....jag tar gärna med prylar om jag kommer, men räkna inte med mig...jag ska kolla i veckan hur det blir så att jag kan lämna besked - iaf mer än en dag innan...
|
/Petter Lind
"Friskt lödat, hälften brunnet." |
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 23:35:48
|
Ska försöka få med ett par monitorer. Skulle vilja höra dem ihop med N's XLS.  Om inte Petter kan komma så skulle jag kunna plocka med ett par KlonAc:s. |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 08:07:39
|
Vi håller tummarna Petter! 
Henricsson: Då tar jag med mig delningsfilter, extra slutsteg och XLS-subben! |
 |
|
Wolfie
Member

752 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 09:12:09
|
Det där verkar bli en trevlig tillställning :)
Synd att en annan inte bor i Skåne... Men jag har precis varit där :) Och åker ner igen nästa vecka...
Vilka dagar ska ni träffas? |
Ingen ordning utan kaos! |
 |
|
Mcz
Member

849 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 09:54:15
|
Jag har "tyvärr" sålt alla mina färdiga DIY projekt och de jag håller på med nu hinner inte bli färdiga till den 13/4. 
Hur är intresset för rörförstärkare? Jag har en (icke-DIY) som jag kan ta med om intresse finns.
Ang. signalkälla, vilka/vilken cd-spelare kommer att användas? Jag tar gärna med min för att öka utbudet/valmöjligheterna! 
/Mcz
|
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 20:09:29
|
Hemmma nu igen efter mötet med en snöstorm vid Södertälje vid middagstid...
Wolfie då är du kanske smygskåning? 
Det är som sagt den 13/4 i hbg och det ligger ju inte så avlägset från Perstorp om du råkar vara där.
Mcz: jag tar med min Denon DCD 625 mkII åtminstone...  |
 |
|
rikkitikkitavi
Member

656 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 20:39:10
|
Verkar som om vi samlar lite folk och grejor ändå. Kul!
henricsson, det hade varit mycket intressant att få lyssna på ett par ProAc kloner , då jag själv funderar på att bygga dessa.
föresten, har vi någon matlab guru med oss...?
/rickard |
I m only in it for the DIY |
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 20:41:26
|
rikki... Wolfie kanske inte dyker upp som Matlab-guru  så vad menar du? eller vad vill du åstadkomma? |
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 21:53:03
|
N: Trevligt, jag säger ifrån ifall jag inte hinner få klart dem. Har så in i h-lvete mycket i skolan nu.
rikki: Då ska jag givetvis försöka få med dem. Så mycket KlonAc är det kanske inte men elementen & delningsfiltret stämmer iaf. 
Eftersom några är inne på genomskinliga förstärkare så kanske man skulle ta med TransperentLineControl-1:an   Det går att köra både helt passivt såväl som buffrat (FET)
EDIT: Ju fler kockar desto roligare soppa.   |
|
Edited by - henricsson on 2003/03/31 21:56:08 |
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 22:01:51
|
henricsson: jag tar med mig ett par alternativ även om du hinner få de klara! 
|
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 22:06:46
|
Gör så! Vem tar med kamera?
EDIT: Vinyl? |
|
Edited by - henricsson on 2003/03/31 22:08:53 |
 |
|
Mcz
Member

849 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 22:36:35
|
Nagref: Jag tar med min Shanling CD-S24, så kan vi jämföra lite cd-spelare också! 
Lite kuriosa: Jag tar med en signalkabel á la westtone audio också. Jag och Henricsson prövade den mot hans mer än dubbelt så dyra Aurora E ikväll. WA-kabeln gick ganska lätt (enligt mig) segrande ur striden, med en mycket mer engagerande (läs stampa takten) ljudåtergivning. 
/Mcz
|
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 22:44:37
|

Instämmer. Med Auroran blev detaljerna i högregistret bra mycket klarare o mer väldefinerade. Basen likaså. Men det var inte kul att lyssna på. Ljudbilden krympte brutalt, inte alls lika musikaliska som Martins s-kabel alá Westtuneaudio..
Nu betalade jag givetvis inte nypriset (3.800kr) för kabeln. Men lite besviken är jag allt. Nu ser ifram emot att testa din hos mig.  |
|
 |
|
marens
Member

3368 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 23:20:25
|
Synd att Sverige inte är mindre, då kunde jag komma med mitt senaste just färdigställda högtalarprojekt. Det är typ fullrange (som KlonAc ungefär). Hoppas det blir någon stockholms diy träff nån gång också. |
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/04/01 : 17:03:09
|
Henricsson: Jag kan ta med mig kamera. Du kan kanske ta med lite böcker om de har kommit då?
En lite oroväckande sak är dock att mitt slutsteg som jag använder till XLS-subben verkar ha gett upp... 
Det blev attans så varm så jag stängde av det. När jag satt igång det igen så lät det ingenting speciellt förrän när jag la på signal in då började det komma ett brum. Lika mycket i båda kanalerna. Stänger jag av och mutar cd-spelaren och sätter igång så låter det inget förrän det kommer lite signal ut... Matningsspänningarna är ok. Säkringarna är ok. Utgångstrissorn verkar hela. Inget ser uppbrännt ut. Skumt...
|
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/04/01 : 17:14:45
|
Ajfan, det låter inge vidare. Hoppas det löser sig.
Kelly fr AudioXpress bad mig säga till om jag inte får dem i veckan. Isf skickar hon igen. Snacka om upplagt för bedrägeri.  |
|
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/04/01 : 17:30:03
|
Mycket skumt fel... Nu är det botta! 
Får se om det återkommer... Hoppas inte!
|
 |
|
Pabo
Member

993 Posts |
Posted - 2003/04/02 : 08:36:58
|
Jobbiga fel, de som kommer och går. Man kan liksom inte sova om nätterna
I alla fall, nu måste vi prata mindre roliga saker, tex hur vi skall möblera lyssningsrummen. Jag har alltså 8st tomma rum med grov heltäckningsmatta, gipsväggar och absorbenttak. De har en ganska liten rumsklang som tomma men vi måste nog i alla fall göra något med dem.
Jag tar med tre tubetraps för mellanregister samt två för bas. Jag tar också med 12st plattor á 50x50cm som tar reflektioner på väggarna.
Jag kan ta med två långa bänkar att ställa elektroniken på så vi har en i varje rum. Det är dock inga "hifibänkar".
Jag har ett gäng sittplatser i form av stolar och enkla fåtöljer.
Vad tror ni? |
Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen! |
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/04/02 : 11:59:13
|
Det låter fint Pabo!
Gipsväggar kan ju ta bort en del bas men de ser ju oftast till att rumsresonanser inte blir så markanta! 
Ställer man in ett gäng glada diy-are och deras alster så får man kanske lite diffusering och inte bara dämpning! 
OT: Felet dök upp igen på förstärkaren förresten... Ska testa att ställa ner biasen och hoppas på att Hifiklubben är trevliga nog att skicka ett schema - det har de gjort tidigare. 
|
 |
|
Topic  |
|