Author |
Topic  |
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/04/12 : 16:09:59
|
Det verkar fungera...
...men usch vad det puffar om basen Så har det inte låtit innan. Men å andra sidan så har jag inte testat den så högt tidigare med slaglängder på över 2cm...
|
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/04/12 : 16:57:33
|
Nu har jag lärt mig att inte stressa med lådbygge, gissa vem som sågade för stort hål till basen?    Hade det varit 3mm mindre hade det gått. 
Tebax till skrivbordet. 
Finns det möjlighet att få elementen uppmätta? |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/04/12 : 17:00:02
|
Kommer inte ha tid att pula så mycket med filtret idag så jag tar med mig lite components, har dock inget superstash. Så om någon kunde ta med vore jag evigt tacksam. |
|
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/04/12 : 18:04:23
|
Jag tar med mig säkert 60 kilo prylar så jag orkar inte ta med mätprylar också...
Hade inte du ett 214-steg h? Om du vill bli befriad från det så får du gärna ta det med  |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/04/12 : 19:16:24
|
Nu var de klart, snabbsnickeri på lägsta nivå.  Hade o åkte lika fort pga $-brist.
Kopplade upp dem med 3mH o 6.8uF, visst poppar det! Men låter bra gör det icke. Får se hur mycket jag hinner pilla med dem iquell.
|
|
 |
|
rikkitikkitavi
Member

656 Posts |
Posted - 2003/04/12 : 20:28:36
|
respect till alla DIY som sitter hemma och pular en lördagkväll. själv skall jag ut och svinga en bägare med lite kamrater från förr... men skall se till att vara pigg o nyter imorgon!
om ni har svårt att hitta till stället, håll utkik efter en beige (enligt vissa ba-sbrun) Volvo 240, reg EYC 614 för det är mitt vrålåk.
/rickard |
I m only in it for the DIY |
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 11:52:59
|
rikkit: Bra riktmärke!
Nu hoppas jag de flesta kommer och inte bangar ur. Själv pyser jag så lugnt iväg NU! Vi ses (om det finns någon framför sin burk...). |
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 12:00:43
|
Nu åker vi med! Cs! |
|
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 20:10:50
|
Kan meddela alla som inte var där att det var trevligt! 
|
 |
|
Dimitri
Member

1050 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 20:19:03
|
Hoppas du har vägarna förbi när vi samlas i gbg! Dimitri |
 |
|
wallraff
Member

1077 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 20:28:44
|
Har inte startat upp stereon hemma än, tänkte smälta intrycken lite! Det var en tevlig tillställning, mer sånt :)
Tack igen PABO! Dokumentationen sätter snart igång, när bilderna poppar upp! |
"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"
Almost Famous |
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 20:47:58
|
Mycket skoj! Utmärkta lyssningsrum, bra ljud & gratis fika. Vad mer kan man begära? Mer tid kanske.. 
|
|
 |
|
rikkitikkitavi
Member

656 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 20:59:27
|
kul att det första alla gör är att logga in på hififorum ;)
det var som sagt, mycket trevligt och tack till Pabo som ställde upp med utrymme och fikat. vi tar med själva nästa gång...
/rickard
Ps sabla monoblock du hade , det kändes i ryggen ;) eller var det Nagrefs slutsteg kanske ? Hifi skall vara tungt...
/rickard |
I m only in it for the DIY |
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 21:01:23
|
zed51: jag tittar gärna för bi i Gbg om jag får tillfälle. Kanske kan jag lura med någon till?
|
 |
|
Mcz
Member

849 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 22:16:31
|
Måste tacka alla för en mycket trevlig tillställning! Ett extra tack till Pabo också för lokaler och fika! Ser redan fram emot nästa träff, som jag hoppas blir snart.. 
/Mcz
|
Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462 |
 |
|
Pabo
Member

993 Posts |
Posted - 2003/04/14 : 19:46:54
|
Tack själva!
Det var kul att det blev uppskattat.
Mina lokaler passar ju perfekt med tanke på att det behövs så lite för att få dem ljuddugliga. Vi kanske skulle köra en större mässa nästa gång med fyra rum fulla med DIY 
Då kanske XTF är färdig också 
Jag fortsatte idag med min brusande klassD-koppling men lyckades inte få till det. Har dock en idé nu som jag tror stenhårt på, skall testa den imorgon.
|
Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen! |
 |
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2003/04/14 : 19:48:44
|
Vad i H----E!!! Inga bilder!??!?!?!?!?!!?!??!?!
Nu bannar jag er allihop! ;-)
|
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/04/14 : 20:04:16
|
Öjdå!
Visst kommer det bilder! Ska bara meka igång den andra datorn och pilla till bilderna!
|
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/04/14 : 20:58:52
|
Har lagt in lite bilder nu i bildreportagedelen.
Fler kommer... |
 |
|
Petter
Member

129 Posts |
Posted - 2003/04/14 : 22:28:18
|
Jag kunde ju tyvärr inte komma, men jag ser verkligen framemot nästa träff... Jag har äntligen kunnat lyssna på min Sentec PA-9 klon i stereo...det verkar riktigt lovande... Förhoppningsvis så är den dessutom stabil och välfungerande tills nästa DIY-träff i skåne... Det är lite tråkigt om det krävs ca 10 säkringar vid varje uppstart innan det står och spelar glatt... |
/Petter Lind
"Friskt lödat, hälften brunnet." |
 |
|
Topic  |
|