Vore intressant att jämföra med hur andra gör. Så här har jag gjort. 1. Tid 24 timmar 2. Inte lyssa samtidigt (för att inte vänja hjärnan) 3. Med musik jag inte tycker om (kan detta skada högt ?)
Frågor????? 1. Hur lång tid är lagom? 2. Hur stor skillnad blir det egentligen, före & efter inspelning? 3. Lämpligt program-material? 4. Annat att tänka på?
Skrutten: för vissa material så är det inte så relevant med fysiskt inspelning utan mer en härdning som sker naturligt över tid.
På mitt Peerless XLS-element så stod det att det inte fick levereras för ett visst datum. Det beror troligen på att det skulle härda/stelna färdigt. Den processen fortsätter naturligtvis efter leveransen....
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Noen produsenter spiller også inn elementene under produksjon. Seas er blandt disse. Alle basselementene kjøres med maks utsving ved resonasfrekvens i en vis tid.
Rent praktiskt gör jag som så, att jag låter elementen ligga fritt i luften och kör sedan en blandad kompott av 30, 100, 1000 och 10k Hz. Sen går även PAD's skiva och även Densens skiva.
Elementen är rätt möra efter en vecka.
Grannarna stör endast lite eftersom elementen egentligen kortsluter sig själva iom free air.
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
Jag brukar helt enkelt uthärda eländet med att låta det spela när jag går till jobbet och stänga av när jag kommer hem Sedan när helgen kommer tar jag två extra drinkar och spelar ändå När sedan ca. 3 månader har gått gör jag det omvända. Slår på när jag kommer hem och sedan stänger jag inte av. Möjligtvis blir det tre drinkar extra till helgen och upp med volymen för att de låter så j-vla bra