Van har en hel del bra plattor bakom sig (och en del som är lite mindre bra). Av de jag har gillar jag följande bäst:
Astral Weeks Moondance The skiffelsessions The Philospher's Stone Saint Dominic's Preview Veedon Fleece Into the Music Poetic Champions Compose Irish Heartbeat Avalon sunset
Jag har precis börjat samla på mig Van Morrison också. Jag upptäckte honom genom "Hard nose the Highway", en ganska tidig platta. Jag tycker den är riktigt bra, men den dyker aldrig upp på någon annans bästa-lista...
He he, jag har samlat på Van Morrison sedan sextiotalet. Först på vinyl och därefter på CD. Hard Nose the Highway, från 73, innehåller mycket fint. Warm Love och Wild Children är några av höjdarspåren...
Kan bara instämma Poetic Champions Compose var den första jag köpte och föll direkt för honom. Har blivit några sedan dess. Too long in exile är inte så dum heller lite mer blues spår på den. Gloria är en go låt från den
The skiffle sessions är ju ganska kul. Den förmedlar något som sällan kommer på skiva - spelglädje och lekfullhet. Åtminstonde inte så tydligt.