En liten fråga om du har tid för det molsson, hur flyttar man objekten i z-led ? Med Transform funktionen kan man ju bara flytta objekten i x- och y-led. Jo jag vet att man kan dra dem med musen men hur exakt blir det :)
tänkte mest på objekt till objekt, för gör jag "add object" och sätter dit en constraint så ändrar den storleken på det ena objektet (fast jag satt constrainen mellan de två objekten), men å andra sidan är jag INTE bra på sådana här progam :), skulle nog inte vara dumt om sådana som är så duktiga som du kuna lägga in en tutorial typ här om hur man gör för att rita en enkel högtalare som t.ex HFLS-1 som jag har för mig att du redan ritat ? För de tutorials som följde med var inte så värst avancerade.
Ujjujujj :) Jag jobbade några år med A-cad/Mechanical desktop innan jag gick över till 100%ig systemutveckling. Men jag är fortfarande familjens/grannarnas lilla caddare när det behövs Byggnadsritningar mm. Jag har förresten gjort ritningarna till mathissarna och ursprängningarna i berget till kårhusets matsal på KTH :)) ujujujj good ol days *ler*
F.Ultra: Jag har aldrig jobbat med Pro desktop innan men jag måste säga att jag tyckte tutorialsen var riktigt bra. Jag ritade Proac-klonen med försänkta element och basport utan problem. HFLS-1 borde inte vara svårare.