HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Output på försteget fråga
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2003/03/28 :  15:38:39  Show Profile Send bliss a Private Message
på mitt försteg finns två par utgångar till slutsteget/en. när jag använde båda tycker jag att det blir sämre ljud än när jag linkar i kedja försteg->slutsteg->slutsteg. jag använder givetvis det som låter bäst, men finns det någon eventuell förklaring till varför det skulle kunna vara på det här viset?

trevlig fredagkväll alla!//bliss

Oh by the way, which one's Pink?

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/03/28 :  17:08:40  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Faktum är att många tillverkare rekommenderarer att koppla kedjan just försteg->slutsteg->slutsteg istället för att använda dubbla utgångar på försteget. T.ex. Arcam och Linn har den rekommendationen.

Say's who!?
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2003/03/28 :  19:41:55  Show Profile Send bliss a Private Message
jaså det är så alltså. ja min tillverkare instruerade att använda båda utgångarna parallelt vid bi-amping, men samtidigt så framhöll de just "link" utgångarna på slutstegen. det låter ju helt klart bättre när man bara använder det ena paret preout, så så får det vara.//bliss

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/03/28 :  20:06:51  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Försteget har antagligen bara ett "utgångssteg". De båda utgångarna kanske är parallellkopplade vilket resulterar att de "belastas dubbelt" när man använder "båda" samtidigt.

oj, blev mycket citattecken där =)
Go to Top of Page

fredde
Member

328 Posts

Posted - 2003/03/28 :  20:27:41  Show Profile Send fredde a Private Message
Provade att inte använda mer än en utgång på min Linn Kolektor, utan istället koppla vidare från slutstegen. Det blev aningens bättre tycker jag!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000