Author |
Topic  |
|
arcam
Member

1698 Posts |
Posted - 2003/03/28 : 22:08:36
|
Är det någon som lyssnar på Earth Wind & Fire, Dom har gjort en hel del bra skivor exempelvis All ´N´ all, I am, Faces, Gratitude och så vidare.   |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2003/03/28 : 23:11:27
|
Jag säger bara philip bailey, vilken röst. Har en video jag spelade in på tv från en konsert. Dom skulle man sett live. Vilket ös. |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/03/28 : 23:30:01
|
Philip Bailey har gjort en del soloskivor som är värda att kolla upp också.
Har själv inte så mycket koll på Earth Wind & Fire faktiskt, men låten "Touch the world" är tajt som jag vet inte vad. Riktigt härlig.  |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/03/29 : 09:49:12
|
Dom har varit i Göteborg några gånger. Första gången som förband till Carlos Santana. Stal hela showen... Året därpå var Santana förband till Earth Wind & Fire. Då hade det hunnit bli "too much" i mina öron. Mina favoritalbum: Head To The Sky och Open Our Eyes.
|
 |
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/03/29 : 12:03:47
|
Fram till 1975 var Earth Wind and Fire bra på allvar. Jag har tyvärr bara en skiva (That's the Way of the World) men den är rejält bra. En sak är säker, grabbarna i EW&F är ruskiga musiker och sångare. Dessutom är ljudkvaliteten utomordentlig. |
 |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2003/04/02 : 10:43:25
|
Hi Timbre!
Jag såg de då också, när jag bodde i Gbg, Earth Wind & Fire samt Santana alltså. Måste varit runt -79–83 nån gång. De var jättebra, vilken show och musik. I och för sig var det inget direkt fel på Santana heller, men konserten var för lång och lite tråkig i jämförelse. Ni som bor i Väst är mycket lyckligt lottade. Nästan varje vecka är något stort namn i stan. När jag bodde där kändes det så vanligt att man inte ens gick alltid fast det var riktigt stora artister i stan. Man blir lite avtrubbad när utbudet är så enormt.
Om jag inte kommer ihåg alldeles fel var det t.ex. samma kväll först Stones på Ullevi och sen Steve Gibbons på ett annat ställe. Vilka tider … Det var -82, tror jag. |
 |
|
|
Topic  |
|