HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Earth Wind & Fire
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/03/28 :  22:08:36  Show Profile Send arcam a Private Message
Är det någon som lyssnar på Earth Wind & Fire,
Dom har gjort en hel del bra skivor exempelvis
All ´N´ all, I am, Faces, Gratitude och så vidare.

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/03/28 :  23:11:27  Show Profile Send hal a Private Message
Jag säger bara philip bailey, vilken röst. Har en video jag spelade in på tv från en konsert. Dom skulle man sett live. Vilket ös.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/03/28 :  23:30:01  Show Profile Send Ayn a Private Message
Philip Bailey har gjort en del soloskivor som är värda att kolla upp också.

Har själv inte så mycket koll på Earth Wind & Fire faktiskt, men låten "Touch the world" är tajt som jag vet inte vad. Riktigt härlig.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/03/29 :  09:49:12  Show Profile Send Timbre a Private Message

Dom har varit i Göteborg några gånger. Första gången som förband till Carlos Santana. Stal hela showen...
Året därpå var Santana förband till Earth Wind & Fire. Då hade det hunnit bli "too much" i mina öron.
Mina favoritalbum:
Head To The Sky och Open Our Eyes.
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/03/29 :  12:03:47  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Fram till 1975 var Earth Wind and Fire bra på allvar. Jag har tyvärr bara en skiva (That's the Way of the World) men den är rejält bra. En sak är säker, grabbarna i EW&F är ruskiga musiker och sångare. Dessutom är ljudkvaliteten utomordentlig.
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/04/02 :  10:43:25  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Hi Timbre!

Jag såg de då också, när jag bodde i Gbg, Earth Wind & Fire samt Santana alltså. Måste varit runt -79–83 nån gång.
De var jättebra, vilken show och musik. I och för sig var det inget direkt fel på Santana heller, men konserten var för lång och lite tråkig i jämförelse.
Ni som bor i Väst är mycket lyckligt lottade. Nästan varje vecka är något stort namn i stan. När jag bodde där kändes det så vanligt att man inte ens gick alltid fast det var riktigt stora artister i stan.
Man blir lite avtrubbad när utbudet är så enormt.

Om jag inte kommer ihåg alldeles fel var det t.ex. samma kväll först Stones på Ullevi och sen Steve Gibbons på ett annat ställe. Vilka tider … Det var -82, tror jag.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000