HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Electric Light Orchestra
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

unclezoid
Member

64 Posts

Posted - 2003/03/28 :  22:47:13  Show Profile Send unclezoid a Private Message
...tankade nyss hem en skön mp3 från denna grupp, låten Showdown. Om jag inte minns fel så förekom denna låt i den eminenta filmen Kingpin?

Någon som kan rekommendera något album med denna grupp

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2003/03/29 :  00:03:33  Show Profile Send geldis a Private Message
Jag kan rekommendera A NEW WORLD RECORD från 1976. Innan dess har jag ON THE THIRD DAY från 1973 och ELDORADO 1974. De två äldsta skivorna är också bra men är lite annorlunda. Mycket mer "klassiska" med instrument och orkester. Detta tonade ut med tiden och Elektric light blev mer elektriska om man får säga så. Jeff Lynne, bra låtsnickare och skön röst.
MVH

geldis
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/03/29 :  00:25:06  Show Profile Send divander a Private Message
Och han har ett väldigt speciellt "sound". Detta går igen i allt han har att göra med. Har lynn varit med bakom spakarna så hörs det.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2003/03/29 :  00:50:13  Show Profile Send EAR a Private Message
Ja du
Här finns lite att hämta hem.On the Third Day fick priset som bästa album 1973 tror jag.Tycker du skall köpa den plus ELO 2 som kom ut 1973 den också men innan On the third day.På ELO 2 finns den absolut häftigaste versionen av ROLL OVER BEETHOHEN.Tänk bara på att gruppen utan Jeff Lynn fanns som en benämning ELO 2 alltså samma namn som deras andra Lp och den skall du se upp för.
Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

unclezoid
Member

64 Posts

Posted - 2003/03/29 :  01:39:46  Show Profile Send unclezoid a Private Message
Ok, tackar! Ahhh....tycker Showdown är riktigt groovy alltså. Samma sköna känsla som Average White Band's Pick Up The Pieces. Hög diggfaktor!!!

Edited by - unclezoid on 2003/03/29 01:43:29
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/03/29 :  07:48:25  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Out Of The Blue dubbel lpn från om jag inte är helt ute och cyklar 1977 med Birmingham Blues är en bra skiva,finns också som enkel cd.
Mvh
Go to Top of Page

jarade
Member

66 Posts

Posted - 2003/03/31 :  20:03:25  Show Profile Send jarade a Private Message
Den nyligen släppta Live-DVDn Xoom Tour (eller nåt däråt) vore en riktig pärla om det inte vore för att Jeff Lynne är det i särklass tristaste som någonsin burit en scenkostym.

Svär gör man i kyrkan...
Go to Top of Page

Manticore
Member

99 Posts

Posted - 2003/03/31 :  20:42:06  Show Profile Send Manticore a Private Message
Eldorado är för mig ELO's största album, och lika klar 2:a är A New World Record.
Go to Top of Page

Otto
Member

279 Posts

Posted - 2003/04/01 :  22:14:26  Show Profile Send Otto a Private Message
På tal om Jeff Lynne, lyssna på Traveling Wilburys "vol 1."
från 1988 den är också helt OK. Jeff Lynne speciella sound
genomsyrar stora delar av plattan.

/ Otto
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/04/03 :  11:23:36  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Många av skivorna går att köpa via svenska postorderfirmor för bara 79 kr styck remastrad. Så priset är det inte att klaga på!
Har någon hört hur de låter? Rimligen borde de låta hyfsad bra, men det vet man aldrig.
Discovery är också min favorit, men soundtracket Xanadu är inte dålig den heller. Egentligen skulle jag vilja nån gång skaffa alla deras skivor …
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/04/03 :  14:37:02  Show Profile Send divander a Private Message
Häromdagen köpte jag Jeff Lynns Armchair theatre för en femma. Den är helt okej. Några av låtarna är riktigt bra. Om jag har fattat rätt så är det hans enda soloalbum.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/04/04 :  10:08:26  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
divander!

Var skivan beggad? Annars var det ju löjligt billigt.
Mig veterligen är den hans enda soloskiva och ganska bra dessutom, fast på senaste plattan Zoom är han nästan den enda som spelar med undantag för några celebra besök, (Ringo Starr och George Harrison).
Konstigt att han kan kalla sig själv för ELO!! Ingen av gruppens andra medlemmar medverkar … bara som gäst nämns t.ex. Richard Tandy.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/04/05 :  00:19:57  Show Profile Send divander a Private Message
Jo det låter lite konstigt. Men han kanske har rättigheten till namnet. Då kan väl inte de andra göra anspråk på att de måste vara med för att det skall heta ELO.

Oops! I did it again
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000