HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nål till 78-varvare, hjälp styvfarsan!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/29 :  00:30:32  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Min styvpappa har 50 kameror, 40 kikare, 300 leksaksbilar, 1200 stenkakor och än fler vanliga vinyler, 6 grammofoner varav en vevis plus mer normala leksaker som stereo och så.......

Nu behöver han en nål för 78-varvare. pick up-huset är Shure, beteckning M75MB type 2. Spelaren till detta är en Lenco 75:a Var hittar man nålar till detta?

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/03/29 :  00:32:56  Show Profile Send dole a Private Message
Per eller veteranhifi skulle jag tro kan lösa det problemet.

Mvh dole

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2003/03/29 :  00:59:17  Show Profile Send EAR a Private Message
Aj då
Och jag som bara har ca 150 stenkakor och en gammal vevis.
Hade det varit nålar till vevisen hade jag kunnat skicka upp ett par men till Lencon är det inte så enkelt.Förr i tiden hade typ Claes Ohlsson just den typen av ytbytesnålar man vet aldrig de har kanske nån på ett gammalt lager nånstans.Även ELFA brukade ha dessa i sitt sortiment.Leta där till att börja med
Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

tompa
Member

328 Posts

Posted - 2003/03/29 :  07:25:56  Show Profile Send tompa a Private Message
Sladd, jag har samma pu som din styvfarsa. Jag har också försökt få tag i ny nål, men den tillverkas inte längre (enl vad Shure själva säger). Å andra sidan är det ju inte mycket dyrare att byta hela pu-n, som kanske ändå har många år på nacken. Flera pu-tillverkare har även 78-pu´s och d:o nålar.

tompa
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/03/29 :  12:30:06  Show Profile Send Per a Private Message
grado har en 78-varvs dedikerad puppa och likaså även rega. tror det är bäst att ringa till veteran och höra. 08-30 08 46. mirre vet det mesta om sådana grejer. det kanske är dags att dra igång en debatt om shellac kontra vinyl?

sayonara

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2003/03/29 :  16:57:57  Show Profile Send erik a Private Message
Det finns en rega som heter RB78 som borde fungera. Jag vet varken pris eller prestanda men med tanke på regas övriga pu borde den vara både billig och bra.

/Erik

Blås på!
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/29 :  20:02:41  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Tack gänget, nu har vi fått en del uppslag!

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000