| Author |
Topic  |
|
|
peter_gbg
Member

529 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 00:11:31
|
Jag hade tänkt bygga en högtalare. Det skall vara en golvhögtalare som för kosta något mellan 5-6000:- Vill ha en 2-vägs lösning med en 1 diskant och 2 st 6,5 " mellanregister/bas. Eftersom jag är en total nybörjare på detta så vill jag ha lite tips och idéer. Var får jag tag en bra billig låda? Vill helst köpa en byggsats som ser snygg ut. Hur mycket pengar skall jag lägga på låda, kablage, filter och element? Tacksam för tips och idéer jag kan få. /Peter |
Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743 |
Edited by - peter_gbg on 2003/03/30 00:35:20 |
|
|
marran
Member

540 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 00:16:53
|
jag hade satsat på ett par proac-kloner väldigt många här på forumet som byggt ett par ja håller på med ett par jag med så du kan få mycket hjälp och feedback de består v scanspeak 7" kolfiberbas o 3/4 "diskant |
Do never underestimate the power of a large number of morons! |
 |
|
|
flintan
Member

663 Posts |
|
|
peter_gbg
Member

529 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 15:27:22
|
| Inget illa om ProAc-kloner men jag är inte intresserad av någon färdig byggstats utan vill helst bestämma element och delningsfilter själv. Bygger alla här sina lådor själv eller var får ni tag i bra lådor? Vad kostar det? |
Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743 |
 |
|
|
Tank
Member

520 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 23:48:28
|
Bygger själv, om man inte har tummen mitt i handen. Utsågning, fräsning för ett par proac kostade mig 300:-, men det kan variera en bit. Större blir givetvis dyrare, men för under 200:- får du nog inte ens små mdflådor.  |
 |
|
|
stef
Member

241 Posts |
|
|
knabsol
Member

164 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 22:31:59
|