| Author |
Topic  |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 15:06:08
|
En handlare tipsade om ett par MIT terminator 2 signal och högtalarkablar som kanske kunde passa mig. Det är en utgående modell och dom gav mig ett "bra" pris på deras demoex.
Problemet är att dom är helskumma på affären och vägrar släppa kablarna om jag inte tar dom på öppet köp, medans andra får låna hur mycket dom vill gratis. Dom tycker väl det är skillnad på folk och folk antar jag. Jag tror folk kan gissa vilken affär i malmö detta är..
Hur som helst så blev jag ganska nyfiken på kablarna när jag såg dom och funderar på att plocka hem dom på öppet köp och testa. Tänkte bara höra vad folk tycker om dom, hur ni upplever att dom låter, om det är nån som rentav sitter med dessa kablar hemma och om ni tycker det är värt besväret att köpa dessa på öppet köp och prova.
Jag har fått ett pris på ca 10 000 kr för högtalar och signalkablar. är detta ett vettigt pris?
|
Give me my medal because I bleed for it. |
|
|
Tomas
Member

1037 Posts |
|
|
Leon
Member

228 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 17:38:32
|
HejTomas!
Högtalarkablarna är bra mjukt och dynamiskt ljud! Signalkablarna kan jag inte utala mig om. Om du är intreserad får du köpa mina då jag måste ha 2X7 meter långa högtalarkablar.
MVH/Leon skoggskatt@chello.se |
 |
|
|
Tomas
Member

1037 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 17:43:21
|
Hej Leon!
Jag bara skickade ett svar, det var Akhenaton som gav frågan. Personligen är inte MIT mitt val, speciellt om jag hade 10 lökar. Men mycket beror på hur mina komponenter låter tillsammans. etc. o.s.v  |
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se
Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317 |
 |
|
|
matson
formerly known as...

1617 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 18:09:23
|
Köp inte tilll det priset!!!!!!
Tror du kan köpa just den kombon hos usedcable.com för ca 3-5 papp. |
Mvh |
 |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 18:46:00
|
Man tackar för svaren gubbar!
Jag är mycket skeptisk till affären som säljer kablarna, och jag väntade mig inte att det skulle vara ett bra pris. Vilket det inte verkar som ni heller tycker att det är.
Dom verkar inte vara något för mig då jag är ute efter en kabel som är allt annat än mjuk.
Nej, det blir nog till att försöka få hem ett par nordost kablar istället. Hur nu det ska gå till när dom inte säljs någonstans i skåne.. |
 |
|
|
drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 19:25:41
|
| näe runt 5tusen kan du få dom för begagnat säkert...t2 högtalarkabel har jag haft-helt ok :-) |
 |
|
|
molsson
Member

1646 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 01:14:12
|
Jag kör med MITerminator 2 högtalar och signalkablar, och kan rekommedera dem skarpt. Dock verkar 10 lök vara väl häftigt, snarare 5 tusen.
/Marcusoft |
No hay banda!! |
 |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 13:22:59
|
>molsson
Du skulle inte vilja ge dig på och recensera både högtatalar och signalkablarna? Hur dom låter, om dom är varma eller ljusa etc.. |
 |
|
|
molsson
Member

1646 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 13:29:06
|
Utan en rejäl recension. Varma, fylliga bra bas och ganska högupplösta. Dock inte det senaste i presicion (stavning??). Allt som allt, gosiga, åt det varmare hållet. Om någon minns nypriserna på T2, skriv gärna ner dem.
/Marcusoft
|
No hay banda!! |
 |
|
|
uffepet
Member

69 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 16:39:35
|
| Skickade efter 2 par T2 högtalarkabel (2,4m)med gaffelterminaler från AudioAdvisor i USA, (www.audioadvisor.com). Landade på c:a 4.700:-, inkl. frakt, tullavg., moms & exp.avg. Alltså 2.350:-/paret. |
 |
|
| |
Topic  |
|