välljudande op ampar ? någon som har tips ? gillar egentligen inte att bygga med integrerade krestar, försdrar diskreta komponeneter... ...men ibland så måste man ju testa något nytt.
jag använder OPA2604 med gott resultat. Fast och fin bas och med riktiga avkopplingskondingar en väldigt fin diskant. Det finns hur mycket som helst att prova, så det är bara att plocka fram lödkolven....
Ad845 är säkert bra och finns enligt Elfas-hemsida i DIL-kapsel.
Vill man ha en bra som är så duktig att man svårligen får problem med stabilitet och samtidigt är rimligt lågbrusig, lågdistande och klarar av att driva rätt låga impedanser så föreslår jag OPAx134. Finns i alla möjliga kapselformer (fast kvadruppeln i dilkapsel är tydligen inte längre i produktion). Tycker man den är lite för billig så kan man ju köpa OPAx132 istället som är samma opamp men kontrollerad lite bättre och i en dyrare kapsel (har jag för mig).
Vill man ha en strömåterkopplad opamp så är nog AD844 bra. Finns hos Farnell. När det gäller dessa snabba opampar så ska man vara försiktig så att man inte får stabilitetsproblem. OPAx134 är relativt tacksam i det hänseendet och slewrate är inte allt. Inte bruset heller. Det är lätt att fixa en konstruktion där bruset i motstånden överstiger problemen med själva opampen...