HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Morel element?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2003/04/01 :  08:36:19  Show Profile Send matson a Private Message
Någon som har använt några Morel element och har lite åsikter?

Tycker MW 164 ser lite intressant ut och inte så dyr heller

Mvh

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2003/04/01 :  09:37:29  Show Profile Send lasselite a Private Message
har inte morel mellandomar? e d nån som hört dem? hur låter dom? vart kan man köpa?
Go to Top of Page

Enkie
Starting Member

31 Posts

Posted - 2003/04/02 :  15:26:12  Show Profile Send Enkie a Private Message
Jo jag har haft en del med Morel att göra. Ärligt talat är det lite blandat, vissa element är förträffliga och andra är inte riktigt lika lyckade. Deras H6.1 t.ex. (heter den så) var enligt mig ett riktigt stolpskott. MDT44/33 är mycket kompetenta. MW164/168 har väl fungerat bra. Ett av de främsta skälen till Morel enligt mig är att deras basar har ett ganska litet magnetisk läckfält och det kan vara användbart vid A/V applikationer.

Man kanske kan sammanfatta det som så att jag har haft en del besvikelser vad gäller Morel element, samtidigt som det finns produkter i deras sortiment som är riktigt bra. Fast poängen med att köpa relativt dyra element är ju att man vill ha en slags garanti för ett rimligt lyckat slutresultat.

Men det finns säkert fler åsikter.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.78 sekunder. Snitz Forums 2000