Jag sitter och letar efter DVD A 24/192 men har svårt att hitta några. Problemet är att när man hittar DVD-A så är det 24/96, och är väl inget problem igentligen men när det skyts om att det finns också med suround, 5.1... så känner jag mig spy färdig. Sedan är jag mycket nyfiken på hur mycket bättre det kan bli med 24/192...
Därför undrar jag om det finns några här på forumet som kan tipsa om bra 24/192. Jag har testat DVD-V 24/96 från chesky records och onekligen var det mycket stor skillnad mot vanlig CD.
Är ju helt novis på tekniska termer, men jag har uppfattat det som att en DVD-Audio skiva ger 192 när du spelar den i 2 kanaler och 96 i 5.1. Är väl helt ute o cyklar kanske.... Mvh, SRV
Jag tror att det är som så att om en DVD-A skiva innehåller både ett 5.1 och ett 2-kanalsspår så är dessa 24/96. Innehåller skivan bara ett 2-kanalsspår så kan detta vara upp till 24/192. Exakt vad som får plats på skivan beror ju helt på hur lång skivan är. Jag fick t.ex förklarat för mig att The Eagles Hotel California innehöll både ett 24/96 5.1 spår och ett 24/192 2-kanals spår. Skivan var dock inte särskilt lång.
Ja just det. Det är först när man spelar ut dvd:n i två kanaler som den kan ge 24 Bitar /192kHz.Annars så är den högtsa upplösningen 24bitar /96kHz MvhKristofer