HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 modda vinylspelare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

anteee
Member

81 Posts

Posted - 2003/04/02 :  01:00:16  Show Profile Send anteee a Private Message
hej , jag har köpt en billig vinylspelare på myrorna, den har nog några år på nacken för plast delar existerar inte, dock verkar det vara en seriös konstruktion med stabil trä bas å motor å tonarm i flytande upphängning, men det kliar i mina tweak fingrar å jag tänkte byta ut kyrkklockan (aluminium tallriken) mot en svarvad dito i stav limmat trä och stoppa in så mycket blygummi det får plats i spelaren, men eftersom jag inte är nån ingenjör precis så undrar jag hur hastigheten på verkas om tallriks vikten förändras, måste jag fixa med motorn också eller har det ingen betydelse för hastigheten?
fler tips på förböttringar av vinylspelare motages gärna,

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/04/02 :  01:17:54  Show Profile Send n/a a Private Message
Ta det försiktigt med "uppdateringarna" om spelaren ser skaplig ut. Har svårt att tänka mig att skivtallriken är resonant när den ligger på plats med gummimattan på. En tyngre tallrik kan vara direkt skadlig för lagringen så låt den vara. Står det ingenting på spelaren? Vore kul att höra vad det är du har hittat.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2003/04/02 :  08:53:34  Show Profile Send time a Private Message
Man blir sjuk när man tänker på alla gamla fina spelare fulla med asfaltmassa och annat skräp, folk kunde faktiskt tänka före år 2000 också så ge den en chans innan du dödar den

Lämnat forumet
Go to Top of Page

anteee
Member

81 Posts

Posted - 2003/04/02 :  20:34:23  Show Profile Send anteee a Private Message
ok jag skall ge den en chans och låta bli att stoppa in blyfolie matta i den, den är av märket ITT och tillverkad i england nån som vet nått om detta märke? jag har alldrig hört talas om det så jag vet inte om den räknas som en "seriös" spelare men den ser som sagt var ganska seriös ut i konstruktionen
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/04/02 :  20:55:58  Show Profile Send n/a a Private Message
Du har inte möjlighet att ta en bild eller två ?
Go to Top of Page

anteee
Member

81 Posts

Posted - 2003/04/07 :  22:54:49  Show Profile Send anteee a Private Message
nej jag har tyvär ingen digital kamera
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/04/07 :  23:20:02  Show Profile Send n/a a Private Message
Varför låter du den inte vara så kan jag skicka en ritning på en DIY-spelare istället? Min mail: d.bengt@bredband.net
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000