HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 banakontakter på Ply 3,4/S?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Spiffy
Member

124 Posts

Posted - 2003/04/04 :  17:26:21  Show Profile  Visit Spiffy's Homepage Send Spiffy a Private Message
Vad tycker ni man ska köpa för banankontakter till denna kabeln?
Och hur sätter man sedan dit dem :-)
Alla tipps är välkomna, har aldrig gjort detta nämligen.

Spiffy
Member

124 Posts

Posted - 2003/04/04 :  19:50:36  Show Profile  Visit Spiffy's Homepage Send Spiffy a Private Message
Kom igen nu!
Detta kan väl inte vara några som helst problem för er i sömnen ens
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/04/04 :  20:09:39  Show Profile Send JM a Private Message
Jag anv vanliga bananer från biltema resp Supra. På dessa är det ju skruvlåsning så det är ju inga problem.

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

Spiffy
Member

124 Posts

Posted - 2003/04/04 :  20:12:16  Show Profile  Visit Spiffy's Homepage Send Spiffy a Private Message
Men skärmen?
Måste man inte göra något med den för att det ska vara någon mening?
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/04/04 :  21:19:08  Show Profile Send JM a Private Message
Nu har jag ju inte själv den skärmade versionen av ply, men den skall förbindas med förstärkarens chassie... Om du har en jordskruv på baksidan av din förstärkare så är ju det lätt ordnat...

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

Spiffy
Member

124 Posts

Posted - 2003/04/06 :  03:37:23  Show Profile  Visit Spiffy's Homepage Send Spiffy a Private Message
Så man behöver bara koppla in den i ena ändan då alltså?
Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2003/04/06 :  09:35:24  Show Profile Send Pabo a Private Message
Japp, och ifall du inte har någon jordanslutning så kan du troligtivs ansluta den till minuspolen på utgången men ohmmät för säkerhets skull så att den verkligen är ansluten till signaljorden. Det finns ju balanserade slusteg

Jag rekommenderar att du löder fast de guldpläterade stiften på kablarna men om du vill skruva så finns det en del bra kontakter hos Supra. Kolla in www.jenving.se!

Vill du löda fast dem (vilket jag ju rekommenderar)så finns det varianter hos ELFA 40-101-12, 40-101-38.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page

Spiffy
Member

124 Posts

Posted - 2003/04/06 :  13:06:24  Show Profile  Visit Spiffy's Homepage Send Spiffy a Private Message
Tack så mycket
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000