quote:Själv är jag mitt uppe i provlyssning av ett kablar för uppradering av signalkablar och just nu spelar Blue Heaven i anläggningen. Hur det låter? Snärtigt, luftigt, högupplöst och på minussidan kanske ngt ljust, men basen finns där ändå. Snarare än ljust skulle jag beskriva det som att ljudbilden koncentreras uppåt i registren. Den är dock betydligt fylligare än Solar Wind som jag testade förrra veckan, så det går åt rätt håll...Red dawn och Van den Hul the first ultimate och Cyrus egna signalisar är på väg för provlyssning så jag får se vad de kan göra.
Lycka till
Posta gjärna kommentarer om de också då nordost red dawn kan funka om man hittar en beggad vill säga.
Varför inte köpa ett begagnat par Tara Labs Air 1 eller 2. Jag köpte själv ett begagnat par Air 1 för ett tag sedan. De krossar i alla fall i mina öron Eichmann Tech Express 6 med Silver Bullet plugs som jag också har. Eichmann-kablarna är givetvis betydligt billigare än Air 1, men begagnat är Air 1 ett bra köp. Eichmann-kablarna med silver bullet plugs ger ett öppet, balanserat och välupplöst ljud. Men de matchar inte Air 1- kablarnas enorma 3D-ljudbild där sångare och musikerna får en kroppslig närvaro.
Dessutom skulle i alla fall inte jag snåla på signalkablar, som jag tycker är viktigare för ljudet än högnivåkablar i form av högtalarkablar.