HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kablar från Eichmann
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

erixon
Member

375 Posts

Posted - 2003/04/06 :  10:50:45  Show Profile Send erixon a Private Message
Är det någon som har erfarenhet av dessa (förutom deras kontakter bullet plugs). Jag har sökt på intet men den enda träff jag får är på Ljudmakarns hemsida.

//erixon

"life is to short for boring hifi"

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/04/06 :  11:10:04  Show Profile Send Jadde a Private Message
http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=11482&SearchTerms=eichmann
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/05/08 :  00:31:38  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Hej!
Är det ingen annan som testat dessa nyligen? ljudmakarn som säljer dem är ju smått entusiastiska i sina beskrivningar
/Micke
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2003/05/08 :  11:54:37  Show Profile Send poppen a Private Message
Kontakterna gör ljudet. Bytte till deras på mina ludet lyfe flera miljioner.

Behåll dina gammla kablar uppdatera dem med eichman bullet kontakter. Du kanske spar en slant.
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/05/08 :  12:38:36  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Ok, tackar för tipset
Dock är mina nuvarande kablar ett par oterminerade TaraLabs för 300:-, signalkabel rca av samma fabrikat för 600:-.

Det känns inte som att dessa matchar min övriga anläggning speciellt bra. Pengafördelningen är ju minst sagt ojämn med kablarna som utgör ca 3% av anläggningens värde. Jag tror att jag genom kabelbyte kan få ur ganska mycket mer av en caspianförstärkare, vincent cd s3 och dynaudio 42 (högtalarna sägs vara ganska "genomskinliga" för just kablar, alltså att de tydligt visar resultat vid förbättringar av elektronik/kablar). Är nog beredd att lägga runt 5000:- på kablar (signal och högtalarkabel).

Annars verkar ju Nordost och Harmonic Technology ha fått fin kritik här på forumet.
/Micke

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000