Yes! Idag kom mina Dynaudio Contour 1.3 mkII! Vad bra dom låter! Vad dåligt mina gamla högtalare lät! Tänk vad bra det ska låta när min förkylning släpper!!!
Nu till frågan! Hur får jag mina högtalare att stå stadigt på stativen? Det känns lite riskabelt att dom bara står direkt på själva plattan... Jag vill ju inte att nån stackare på nån fest stöter till dom så att den far i backen... Om man sätter dit dubbelhäftande tejp blir det väl märken? Hur har ni gjort?
jag har en invändig gänga i sidorna på mina högtalare och två hål i plattan så jag har skruvat fast mina högtalare på stativen med tillhörande hål och skruv.
quote: Det blir inte några fula märken efter häftmassan?
I så fall svårt att få bort?
Nä det tror jag inte. I så fall är det ju inte hela världen eftersom det är under högtalaren. Det finns olika sorters häftmassa och på vissa står det att det inte ska ge fläckar. Om det skulle bli nån fläck kan man ju säkert få bort det på nåt sätt. Men jag menar fläcken kommer aldrig att synas så vad spelar det för roll?
quote: Är häftmassa detsamma som jag kallade klibbklabb när jag var liten? Sånt där grått gummigrejs?