HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Linn Classik Movie System Di
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marley
Starting Member

4 Posts

Posted - 2003/04/10 :  09:46:03  Show Profile Send marley a Private Message
Hej!

Någon som har några som helst erfarenheter av detta system?

Vet att de har rättat till många fel ifrån orginal CMS:en.
Bl a RGB in och ut. Komponent in och ut. Digitala ingångar. Prologic II. Bättre dekoderbord. Belyst fjärrkontroll.

Det som är intressant är om CMS Di låter bättre på vanlig CD-lyssning? Om man jämför med en vanlig Linn Classik.

Edited by - marley on 2003/04/10 10:10:16

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/04/10 :  18:46:25  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Hmm, som genom åren ganska undrande till Linn och dess underliga säljare måste jag säga att Classik är en produkt som jag har ett ganska stort ha-begär på. Både ljudmässigt och utseendemässigt faller den mig rätt bra i smaken. Får jaga rätt på någon Linn-säljare som inte är så fanatisk .

Vad gillar Classik för högtalare? Duger en uppsättning ganska enkla Wharfedale Diamond 8?

Say's who!?
Go to Top of Page

marley
Starting Member

4 Posts

Posted - 2003/04/11 :  11:04:57  Show Profile Send marley a Private Message
Classik är en oerhört bra produkt. Tror inte att man får lika bra ljud/design/kompakthet för samma pengar på någon annan produkt.

Har spelat Classiken med ett par B&W DM602 och det lät mycket bra.
Men visst var det ett stort lyft när jag bytte till Linn Tukan och K400 kablar..

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000