HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Inspelning av baselement... (är det nödvändigt?)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

belle
Member

244 Posts

Posted - 2003/04/11 :  17:55:01  Show Profile Send belle a Private Message
, den enda gången som jag märker att den skiftar betydligt i karaktär (mät mässigt)är när jag har spelat en 15Hz sinuston med nästan fullt konutslag i ca 1 tim. och mäter straxt efter. (steka ägg på steget kan man + 75,2C)

Spelas nu: Yello "Pocket Universe"

-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........

Edited by - belle on 2003/04/11 21:43:55

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/04/11 :  19:57:46  Show Profile Send marens a Private Message
Yello "Pocket Universe"

det är en bra skiva, jag har tyvärr spelat "söder" den.

På frågan måste man spela in baselement: nä det måste man inte, bygger man själv (vilket man gör) så kan man ju ev. justera konstruktionen efter inspelning om man behöver det. Det är ju oundvikligt i längden att man spelar in membranen så att säga.
Go to Top of Page

belle
Member

244 Posts

Posted - 2003/04/11 :  20:40:39  Show Profile Send belle a Private Message
marens:
-justera hur då, bygga en för "stor" låda (SL/BR) korta av/förlänga röret, fylla sand?. Kan hålla med om att det inte skiljer så värst mycket i antal(VAS) liter, men dock så kan avstämmningen skillja en hel del, jag fördrar nog att stämma av "lite" högre än fb....(typ 5Hz)

Spelas nu: (det är ju fredag) Ramstein "Sehnsucht"

-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........

Edited by - belle on 2003/04/11 22:16:36
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/04/11 :  23:44:18  Show Profile Send n/a a Private Message
Fs sjunker med tiden, hur mycket beror på hur du spelar. Yello "Baby" tycker jag är bättre än "Pocket universe" men Yello är alltid bra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000