Author |
Topic  |
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/08/03 : 21:11:26
|
Alltså jag måste bara säga det en gång till.
Köp Dynaudios Contur 1.3se dom låter så sjukt bra så det är löjligt. Och nu kör jag dom tillsammans med en sub(sonys monster sub på 39kg ), iofs så kanske suben inte riktigt håller måtet men (%#¤/%/%¤%&( vad det låter bra.
Nu skall jag sätta drapperier som delar mitt rum. Skall ha dubbla "gardiner" i tjockt tyg som hänger bakom högtalarna och bakom soffan. Det kanske inte är dedt bästa men det är vad jag får göra för "hon som bestämmer här hemma". Hoppas det kommer att låta ännu bättre =)))
det var längesen jag var såhär nöjd över något jag köppt!!!!! //jonas
"imposible is only imposible untill its not" //Jean-Luc Picar |
|
Peder B
Member

528 Posts |
Posted - 2002/08/04 : 00:05:49
|
Har oxå gått och funderat på 1.3orna, vad jämförde du med när du köpte dina?
|
 |
|
arcam
Member

1698 Posts |
Posted - 2002/08/07 : 14:53:09
|
quote:
Alltså jag måste bara säga det en gång till.
Köp Dynaudios Contur 1.3se dom låter så sjukt bra så det är löjligt. Och nu kör jag dom tillsammans med en sub(sonys monster sub på 39kg ), iofs så kanske suben inte riktigt håller måtet men (%#¤/%?/%¤%&( vad det låter bra.
Nu skall jag sätta drapperier som delar mitt rum. Skall ha dubbla "gardiner" i tjockt tyg som hänger bakom högtalarna och bakom soffan. Det kanske inte är dedt bästa men det är vad jag får göra för "hon som bestämmer här hemma". Hoppas det kommer att låta ännu bättre =)))
det var längesen jag var såhär nöjd över något jag köppt!!!!! //jonas
"imposible is only imposible untill its not" //Jean-Luc Picard
Hej Jonas, vad tror du om att köra dessa ihop med en Edison Triod, räcker effekten till?
|
 |
|
David A
Baseball Fury

1341 Posts |
Posted - 2002/08/07 : 15:03:58
|
dom ÄR effektkrävande, men lasten är jämn och snäll
 "THE LEADER IN AUDIO ENGINEERING" |
 |
|
Gorgo
Member

70 Posts |
Posted - 2002/08/07 : 16:10:45
|
Hej!
Jag kör ett par 1.3-or av den gamla sorten med en Audio Analogue Puccini(2x45w) med utmärkt resultat. Man kan förmodligen inte använda detta system för PA men det fungerar utmärkt om man inte har ett för stort rum. Är för övrigt grymt nöjd med högtalarna.
Live long and prospe |
 |
|
COP
Member

82 Posts |
Posted - 2002/08/07 : 19:08:31
|
Grattis! Alltid lika skoj när man hittar något man gillar! Jag förstår att du är nöjd för vilket härligt mellanregister dom små godingarna har! Själv så lånade jag hem ett par 1.3se i våras när jag bytte högtalare. Tyvärr så funkade dom inte hemma hos mig då mitt vardagsrum är för litet och det krävdes minst 1,3m från bakvägg innan basen började låta bra. Det blev alldeles för mycket bas för min smak.
Angående förstärkareffekten så verkar 1.3 bara växa med antalet watt man ger dom, tyckte att mina 115w var gränsfall när det poppades på lörda kvällarna. /Clas
|
 |
|
j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts |
Posted - 2002/08/09 : 12:14:20
|
Kul att du är så nöjd. Jag lyssnade själv på ett par Dynaudio Contour 1.1 för mycket länge sen, och jag var tämligen imponerad av ljudbilden och klangen (dock inte djupbasen av naturliga skäl).
Man kanske borde ta sig i hampan och gå och lyssna på ett par Contour 1.3SE då...
/J. Persson
|
 |
|
David A
Baseball Fury

1341 Posts |
Posted - 2002/08/09 : 15:06:20
|
Dom är ganska roliga dom här små godingarna, det verkar som att det går att mata dom med hur mycket som helst. Min KSA-200s som putar ut över 400w till dom är ingen match. Inte heller den KSA-300s som jag hade förut var någon match... +600w! Skulle vara kul att prova dom med FPB-600.
 "THE LEADER IN AUDIO ENGINEERING" |
 |
|
|
Topic  |
|