HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ang. nyutgåvor av Springsteen-album 12:e maj
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2003/04/15 :  12:56:22  Show Profile Send pontus a Private Message
Var inne på CDON igår för att beställa skivor och såg att det släpps en massa klassiska Springsteen-album 12:e maj för 89 kr/st. Någon som vet om detta är efterlängtade remastrade versioner?

Edited by - pontus on 2003/04/15 12:56:58

JohanH
Member

74 Posts

Posted - 2003/04/15 :  13:58:20  Show Profile Send JohanH a Private Message
Jag tror det ska vara remastrade versioner. Såg samma info på ginza och där stod det "remastered" i skivtiteln. Men om de kostar 89 så undrar man ju...

En annan samlar ju på sig vinylerna istället, mkt trevligare tycker jag.

/JohanH

"Life is to short for bad Hifi"
Go to Top of Page

fredde
Member

328 Posts

Posted - 2003/04/15 :  18:22:45  Show Profile Send fredde a Private Message
Om det skulle komma remastringar hoppas jag verkligen att de är bra. Har stött på en hel del remastringar som låter mycket illa, så illa att jag får leta rätt på orginalet istället, vilket i många fall inte är så lätt tyvärr. Jag tycker förövrigt att en del Springsteen skivor låter dåligt och att det verkligen skulle behöva komma BRA! remastringar.
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2003/04/15 :  18:25:17  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Vad jag har hört så skall det inte vara remastrade utgåvor. Däremot så skall fodralen vara nya. Informationen hämtar jag från våran Svenska Springsteen mailinglista. Born to run på Yahoogroups.com
Go to Top of Page

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2003/04/15 :  19:21:39  Show Profile Send pontus a Private Message
På ginza står det "(Digi)" efter titeln på de skivor som släpps 12:e maj, vilket hos ginza har betydelsen: "En specialutgåva med omslag gjort i hårdpapp.". HAr för mig att ginza skriver "(Rem)" om skivan är remastrad

Mycket märkligt då det är populära skivor som def. är i behov remastring
Go to Top of Page

JohanH
Member

74 Posts

Posted - 2003/04/15 :  20:17:52  Show Profile Send JohanH a Private Message
my mistake...

HA! Det verkar som om sony vill dra in några extra stålar på bossens bekostnad...

Bara för att de släppte the rising i limiterad specialutgåva så ska de göra om proceduren med alla skivorna då eller? hmm... Tråkigt tycker jag.

/JohanH

"Life is to short for bad Hifi"
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2003/04/16 :  19:20:38  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Det finns faktiskt remastrade utgåvor utgivna i Japan. gavs ut inför -99 turnén har jag bestämt för mig.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000