Var inne på CDON igår för att beställa skivor och såg att det släpps en massa klassiska Springsteen-album 12:e maj för 89 kr/st. Någon som vet om detta är efterlängtade remastrade versioner?
Jag tror det ska vara remastrade versioner. Såg samma info på ginza och där stod det "remastered" i skivtiteln. Men om de kostar 89 så undrar man ju...
En annan samlar ju på sig vinylerna istället, mkt trevligare tycker jag.
Om det skulle komma remastringar hoppas jag verkligen att de är bra. Har stött på en hel del remastringar som låter mycket illa, så illa att jag får leta rätt på orginalet istället, vilket i många fall inte är så lätt tyvärr. Jag tycker förövrigt att en del Springsteen skivor låter dåligt och att det verkligen skulle behöva komma BRA! remastringar.
Vad jag har hört så skall det inte vara remastrade utgåvor. Däremot så skall fodralen vara nya. Informationen hämtar jag från våran Svenska Springsteen mailinglista. Born to run på Yahoogroups.com
På ginza står det "(Digi)" efter titeln på de skivor som släpps 12:e maj, vilket hos ginza har betydelsen: "En specialutgåva med omslag gjort i hårdpapp.". HAr för mig att ginza skriver "(Rem)" om skivan är remastrad
Mycket märkligt då det är populära skivor som def. är i behov remastring