Har du några måttangivelser på dessa högtalare. Annars så är det lätt att luras av bilder, de kan verka större än vad de är. Jag hittar inget som jag vet någon storlek på att jämföra med. Mvh Kristofer
quote: Har du några måttangivelser på dessa högtalare. Annars så är det lätt att luras av bilder, de kan verka större än vad de är. Jag hittar inget som jag vet någon storlek på att jämföra med. Mvh Kristofer
Ps Man hittar även Hedlunds horn på sidan , en trevlig kille som gärna jälper till om man vill bygga ett par. Jag har ritningar till det liggande nånstans
Det fanns ett reportage i High Fidelity för sisådär 10 år sedan om en hornbyggare som hade lite av samma stuk på bashornen. Dom var möjligtvis mindre men minnet sviker. Jag tror att det var high Fidelity i alla fall.
quote: Det fanns ett reportage i High Fidelity för sisådär 10 år sedan om en hornbyggare som hade lite av samma stuk på bashornen. Dom var möjligtvis mindre men minnet sviker. Jag tror att det var high Fidelity i alla fall.
Jag har varit hemma hos en av de som har varit med i HF med sina jättehorn. Imponerande skapelser som gick under huset. Det lät mycket bättre än vad jag hade räknat med och det var full kraft långt ner i frekvens.
För er som varit på Kungliga Tekniska Högskolans Kårhus och funderat varför scengolvet ser så konstigt ut så är hela golvet i själva verket ett jättebashorn. Vet inte om det finns kvar efter renoveringen för några år sedan, men stort var det i alla fall!
extraordinärt högaktningsfullt med socker ovanpå, Henrik