Tänkte spana i beg.-marknaden då jag funderar på ny kabel. Lite name-dropping på högtalarkabel som inte är ett nerköp jämfört med mina nuvarande Supra 3,4? Önskemålet är att de ska låta lite mindre skarpa i diskanten.
OK, tack men jag har faktiskt inte kommit SÅ långt än... Har bara M3 Super än så länge men de kanske kommer. Jag är nöjd hittills och har verkligen gillat det jag hört av Avantgarden!
Det måste vara jag som är förvirrad igen.. Jag fick för mig att jag hade läst att du hade m3 avantgarde... jaja, som det kan gå.. Om du har planer på att uppgradera din högtalare lite senare så kan jag tipsa om att audioquest gibraltar högtalarkablarna låter bra med både signature och avantgarde, och förmodligen med m3 super också. Dock ligger dom lite utanför din budget.
Om du skall byta högtalare, vänta med att byta kabel tills du har de nya högtalarna. Annars måste du kanske byta igen. Kablar är systemberoende, inte säkert att de låter bra med ett par nya högtalare även om de är samma märke
Viktor: Ingen risk att jag byter högtalare närmsta tiden. Jag har just graderat upp från M3 till M3 super och där är ju inte mellanregister och bas inspelade än. Jag är ändå väldigt nöjd redan... Det som egentligen gjorde att jag tyckte det lät vasst var att jag köpte en beg. Arcam FMJ CD23 - den spelar helt suveränt och detaljrikt men än så länge tycker jag den låter lite påträngande. Hade alltså lite funderingar om man kunde pröva med kabelbyte....
Purist Audio är mjuk och len. Kanske rundar av diskanten något och har inte det yttersta i upplösning. Kanske finns en begagnad hos mig inom kort om du är sugen.
Ixos 6002 biwire kablar för 170 kr/metern kanske är vad du söker! Finns bla på hifi-punkten.se Har dessa och de låter bra, fick 5 stjärnor av Hifi What!