HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Metallica?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundet
Member

63 Posts

Posted - 2003/04/22 :  13:31:20  Show Profile Send soundet a Private Message
Jag hörde för ett tag sedan en av Metallica´s låtar,vanligtvis brukar jag inte gilla deras verk men den här var skitbra. Lyckades inte ta reda på vad låten hette eller vilket album den ingick på, och undrar nu om någon vänlig själ kan hjälpa mig. Låten var inte av den typiska skrikiga och vräkande typen utan mer lugn och instrumentligt skickligt uppbyggd låt. Kanske är det så att ingen nu fattar vad jag snackar om, men all hjälp och spekulationer är myckert välkommen.

Tack på förhand.

Deamonbreed
Member

210 Posts

Posted - 2003/04/22 :  13:34:32  Show Profile Send Deamonbreed a Private Message
Hur börjar låten? Hörde du vad de sjöng i refrängen osv....
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/04/22 :  14:07:03  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Astronomy? (vild chansning)

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/04/22 :  15:14:14  Show Profile Send Ayn a Private Message
Orion från Master of Puppets är helt instrumental...likaså To Live Is To Die från ...and Justice for All. Någon av dem kanske?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/04/22 :  15:17:43  Show Profile Send molsson a Private Message
Astronomy? Var skulle den finnas? St Anger?

No hay banda!!
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/04/22 :  15:30:40  Show Profile Send FCX a Private Message
Astronomy har de inte gjort själva, utan den finns med på deras cover platta Garage Inc.

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/04/22 :  15:42:37  Show Profile Send FCX a Private Message
hmm, var det en ballad kan vi ju börja med. Så blir det iaf lite lättare att sålla bland låtarna!

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/04/22 :  16:00:57  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Nothing else matters!

Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/04/22 :  16:13:10  Show Profile Send FCX a Private Message
Jag hoppas inte att det är den låten (Nothing else matters). För så uttjatad som den låten är så bör väll alla vid det här laget känna till den!? Nu när vi ändå nämner ballader så kan ja nämna ONE från And justice for all plattan. Troligtvis inte den heller. Men man vet aldrig. Hmm, förresten, Var där mycket stråkar och shit. Kanske låten rent utav var live? I så fall var det från S&M plattan. Den plattan låter ju inte som metallica gör annars.

Soundet: Skriv ett litet inlägg och ge oss lite mer tipps. Om vi är inne på rätt spår mm.

/Fredrik

Go to Top of Page

Slumpen
Member

73 Posts

Posted - 2003/04/22 :  21:15:04  Show Profile Send Slumpen a Private Message
The call of Chtulu , stavas typ nåt sånt... Finns på skivan Ride The Lightning.

Det kliar i mina fattiga fingrar...
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/04/23 :  08:37:28  Show Profile Send n/a a Private Message
Unforgiven eller II:an?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000