Efter att ha läst en tråd för ett tag sedan som "avhandlade" kvinnliga artister i vissa genre, där jag gillar flera av de listade så tog jag och köpte en skiva av en dam jag inte lyssnat på tidigare. Cassandra Wilson... jag köpte skivan Traveling miles och undrar nu om detta är en "typisk" C W skiva...eller vad som ses som mer typisk för henne....
Jag provlyssnade en bunt Cassandra Wilson skivor på bengans för någon månad sedan och jag tror inte det (hittills) existerar något typiskt sound för denna dam. Skivorna låter helt enkelt väldigt olika. Traveling Miles var nog min favorit om jag minns rätt. Belly of the sun kändes okej. Någon av skivorna gillade jag inte alls, minns ej vilken.
det verkar vara som så att hon inte är så "typisk" med tanke på att ingen verkar kunna beskriva hennes "typiskhet"...för det verkar ju vara en del här på forumet som lyssnar på henne....
Otroligt mycket info på den sidan! Men enda sättet jag lyckas provlyssna låtarna är genom länkarna som går till Barnes and Noble, där kan man lyssna på många av skivorna. Har jag missat något eller vad?