..startar man upp anläggningen nu när frugan är borta en vecka. Kan nu spela mina nya Audio Artistry Beethoven högtalare för första gången! Migty Sam Mclaine har ett fantastikt röst och vilket drag det är i bluespianot och saxofonen när jag spelar på LIVE nivå och trummorna, vilken attack!!Jag förstår nu varför Beethoven blev Stereophile Loudspeaker of the year för några år sedan. Bättre ljud har jag aldrig hört. Ändå återstår en del intrimmning.Ännu en skiva spelas: Kari Bremnes "Svarta Björn" En fantastiskt bra skiva både musikaliskt och ljudmässigt.Det känns som Kari sjunger Live bara för mig! Kommer på att jag inte har någon Povel Ramel. Skall införskaffas!! Nu tillbaka till anläggningen nu när mitt hårt prövade slutsteg Ayre V6 (triampar Beethoven) fått vila lite!
Blev lite konstigt i mitt första inlägg, precis som jag inte fick spela när min bättre hälft är hemma, Jag menade att nu fick jag för först gången testa högtalarna med att spela riktigt HÖGT. Dvs blåsa -ur-skallen HÖGT vilket är verkligen skönt (förutsatt att det låter bra på de nivårerna). Jag köpte direkt från en Handlare i USA, men det finns några i Sverige som tar hem dessa högtalare dels Henrik på Välljud i Borås dels Mats Johansson i Umeå som har demat Beethoven för halva Norrland de senaste åren (en verklig entusiast). Högtalarna kostade 25.000 USD när de fick Stereophiles utmärkelse. Nu är de något billigare. Jag har mina gamla högtalare Audio Artistry Dvorak nu till salu (dvs Beethovens lillebror) om någon är intresserad.