HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Sting - The Soul Cages
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/04/25 :  00:05:04  Show Profile Send Ayn a Private Message
Har ikväll återigen suttit klistrad framför anläggningen med en riktig goding snurrande på vinylsvarven - Stings The Soul Cages.

Skivan, som kom 1990, innehåller mestadels lite lugnare, "atmosfäriska" låtar. Texterna behandlar på ett eller annat sätt (som jag tolkar det) Stings fars död.

Gammal trummis som jag är brukar jag vara väldigt kinkig på att trummorna låter tillfredsställande, och med denna skiva sitter jag bara och njuter...Manu Katché hanterar trummorna mästerligt. Med små enkla finesser skapar han en avslappnad men ändå distinkt (!) känsla över hela skivan.

Skivan använder sig av Qsound, som var uppe på tapeten här på forumet här för ett tag sen. Kortfattat kan man säga att Qsound ger extra rymd/3D-känsla - det är av naturliga skäl svårt att säga hur mycket skillnad det gjort på The Soul Cages, dock är det inte så svårt att konstatera att det hela är mycket välljudande och välinspelat, det är lätt att stänga ögonen och "se" var instrumenten är.

Jag rekommenderar The Soul Cages varmt. Hoppas fler får upp ögonen för den

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Gabe
Member

536 Posts

Posted - 2003/04/25 :  10:34:23  Show Profile Send Gabe a Private Message
Kan inte annat än hålla med. Sting är en fantastisk artist och en av mina absoluta favoriter. Att han får mycket skäll från den svenska kritikermaffian kan man ta med ro.
Gabe
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/04/26 :  21:41:28  Show Profile Send poman a Private Message
Kan bara instämma en mycket duktig artist!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.18 sekunder. Snitz Forums 2000