Jag hjälper en god vän att sätta ihop ett nytt system och han är ju så sugen på B&Ws högtalare. Men han är även väldigt glad i rörförstärkeri. Jag undrar ju hur detta skulle gå ihop!!?
MvH Tomas
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se
Vissa B&W kan var lite trögdrivna så det funkar kanske inte så bra med rör. Har själv ett par 804N och driver dem med en gryphon Callisto. Jag tycker att en transistor förstärkare i den mörkare mer mättade skalan passar B&W fint. Rörljudet kan du ju föra in via en rör baserad cd t.ex. BAT etc
Har du råd att investera i biffiga rörslutsteg med minst ett par (helst flera) 6550 i push-pull per kanal kan du nog få skaplig fart på B&W upp till Nautilus 802. Glöm triod-steg (utom möjligen push-pull med 805/845).
Har du råd att investera i biffiga rörslutsteg med minst ett par (helst flera) 6550 i push-pull per kanal kan du nog få skaplig fart på B&W upp till Nautilus 802. Glöm triod-steg (utom möjligen push-pull med 805/845).