Att några få centimeter isär och några grader invinkling kan göra så mycket!! Det har sagts förut men tål att upprepas: Lägg tid på att FINkalibrera placeringen av högtalarna!!! Där kan man snacka om väljud för inga pengar, lite svett om burkarna är tunga men sen lär du bli sittande! Trodde jag fick ut det mesta av mina GR20, men nu svävar musiken o jag fritt!
Dont look back. Something might be gaining on you...
Själv uppnådde jag nirvana då jag flyttade ihop högtalarna några centimeter. Förmodligen berodde det mindre på att högtalarna kom närmare varandra än att jag på så vis skickade ut mindre diskant till ett dåligt dämpat kök
Visst kan några centimeter vara skillnaden mellan bra och himmelriket. Ända tills man ändrar något annat, har man otur är det bara att trimma igen.
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Och tills sist så slutar det med att man ställer högtalarna som dom stod från början. Jag har krypit åtskilliga timmar på golvet och knuffat högtalare.