HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 sony xb940 bra/dålig?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2002/08/05 :  15:12:34  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Någon med erfarenhet av Sony's SACD spelare xb940?
Vill uppgradera min 10 år gamla Marantz 63:a men har inte råd med en värsting än....kan 940 bli ett bra mellansteg?

Mad
Member

126 Posts

Posted - 2002/08/05 :  15:18:04  Show Profile Send Mad a Private Message
Jag har en som jag är mycket nöjd med. Kan låta lite vasst i vissa lägen men överlag är jag mycket nöjd.

Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2002/08/05 :  15:19:54  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Kan nog funka bra som "mellansteg".

Men det kan oxå vara en idè att behålla din gammla tills du har råd med något roligare. Den har inte riktigt imponerat på mig när jag har lyssnat på den.

Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/08/05 :  15:28:28  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej D!

Har haft 940 o det beg-pris den betingar( iom "nypriset" 3900:- ) på ca 2500:-
gör den extremt prisvärd o iprincip utan alternativ/-möjligtvis kan en beg
Primare D20 el Arcam 7SE vara ett alt om... de går för samma pris( som 940, ed).

Mvh A
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/08/05 :  15:42:08  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message

Årets cd spelare i europa blev den utsedd till av EISA 2000-2001, årets cd spelare i Norska Lyd & Bilde 2000, ligger i "referenzklasse" i Tyska Audio med 95 punkter, bra recensioner i Hifi & Musik osv. Och alla dessa utmärkelser fick den då den kostade ordinarie pris, dvs 9000 kr. Har Sonys variabla digitalfilter så att man kan finjustera karaktären på ljudet i 5 olika lägen. Som bonus så är det visst rätt bra även som SACD spelare, om man lyckas hitta musik i detta format.

Om du är sugen på en så kan du köpa min på bilden. Lite modifierad med andra op ampar (BB OPA2604, bitumen, nätbrunn med filter, kopparskärm, avkopplingskondensatorer( Wima). Har ett mjukare ljud, mindre "digitalt" än den lät original. Att jag säljer den är att jag trots allt föredrar min tweakade Denon DCD-1650AR.

Go to Top of Page

Michaels
Member

74 Posts

Posted - 2002/08/05 :  16:56:07  Show Profile  Visit Michaels's Homepage Send Michaels a Private Message
Stefan B...

Hur mycket vill du ha för din spelare?

//Michael

Voltaire - "Jag kanske inte håller med om din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att yttra den."
O.Wilde - "En åsikt är inte nödvändigtvis riktig bara för att någon är villig att dö för den.
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/08/05 :  21:09:48  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Hmmm, kanske fel ställe att sälja prylar på. Hoppas moderatorerna har överseende. 3250 kr vill jag ha. Materialkostnaden för tweaken är ca 500 kr.

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2002/08/05 :  22:00:53  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Hahaha så snopen jag blev ikväll när min bättre hälft inte kollat oljan i sin/min bil och bilfan skar! Snacka om herrelös bil!

Nackdelen är inget köp av xb940
Fördelen är att jag väntar (spara pengar)på den jag egentligen suktar efter: Electrocompaniet EMC1 MkII.

Gokväll,
Dan

Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/08/06 :  13:21:27  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej D!

Från slott till koja från bar fot till doja!

Lyssna innan du köper då, MK1 enligt uppgift ska vara rätt kass( för sitt pris vs, ed).

Mvh A
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000