Author |
Topic  |
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
Posted - 2003/04/25 : 22:27:39
|
Idag fick jag en liten men välbehövlig tankeställare från min broder!
Vi måste respektera varandra mera(obs jag är en av dom som har käbblat mest, så jag är inte världens gullunge)
Vi har käbblat om kablar, vinyl/cd etc etc. Ibland eller rätt ofta rinner det ut i rena skitsnacket. "Har inte du den kabeln är du dum i huvudet, "vinyl är bäst och alla som gillar cd är kassa i huvudet cdså" och tvärtom, "jag har jeans och alla som har jeans är coola, men de som har Manchster är pantade" "Alla som har högtalare som kostar under 50 000 kr är hörselskadade", "alla som har högtalare som kostar över 50 000 kr vill bara skryta"
Dessa löjliga disskussioner, är totalt meningslösa. Kan vi inte undvika sådant i framtiden. Det viktigaste är att vi hjälper varandra inte att hacka på varandra. |
Min fotosida på flickr
|
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/04/25 : 22:29:19
|
Det låter...utopiskt.  |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
|
Gebex
Member

884 Posts |
Posted - 2003/04/25 : 22:45:11
|
Jag håller helt och fullt med.  |
 |
|
struts
Member

315 Posts |
Posted - 2003/04/25 : 22:50:41
|
Det var väl bra sagt! |
 |
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2003/04/25 : 22:59:27
|
Hej Matså!
Kul att du fått en välbehövlig tanke ställare. Tycker dock att ditt inlägg är lite väl tillspetsat! Har t ex alldrig läst på detta forum att någon ansett att man är hörselskadad om man gillar högtalare under 50000 kr. Jag tycker att "vi" oftast är snälla mot varandra. Ibland händer det visserligen att man "gnabbas" hett med någon, oftast så har man en "relation" med den personen. När jag t ex "bråkade" en gång med den otroligt timide, ödmjuke samt tystlåtne Sladd, så trodde folket här att vi "slogs" för brinnande livet. Jag och Sladd visste dock att så inte alls var fallet. Sensmoral ta inte allt som skrivs här på blodigt allvar utan kontrollera fakta först. Mvh Kenth
   |
 |
|
jajo
Member

147 Posts |
Posted - 2003/04/25 : 23:03:27
|
Vilka fina människor ni är. Själv osäkrar jag min pistol när jag höra sådant snack. /Jan |
Sämre signatur. |
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2003/04/25 : 23:07:56
|
Respekt är viktigt matså, det håller jag med om. Livet är inte alltid så lätt för alla. Det måste man tänka på. Den där killen som hötte med näven mot dig i trafiken kanske har det tufft i livet just nu. Ett stänk av buddhism är aldrig fel.
 |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
DasIch
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/04/25 : 23:13:45
|
Vet ni, det enklaste vore faktiskt om vi alla enades om att mitt ord är lag. Då skulle vi få ett forum helt utan konflikter, Ivor Tiefenbrun skulle bli ännu rikare och ingen behöver anstränga sig för att tänka. Allt jag kräver är 500kr/mån från varje medlem. Visst låter det bra?   
Ursäkta min dåliga humor, jag är trött och trippar på koffein just nu. |
Objektivist |
 |
|
NtR
Member

680 Posts |
Posted - 2003/04/25 : 23:22:17
|
DasIch! I´m clutchin´my six-gun......
Nä, men det är väl klart man måste diskutera. Dock håller jag med om att det är för mycket nedvärderande här och där. |
Nicke the Rocker |
 |
|
Klanters
Member

112 Posts |
Posted - 2003/04/25 : 23:25:13
|
Skitsnack. Du måste ju vara helt pantad!    |
 |
|
n0p
Member

1047 Posts |
Posted - 2003/04/25 : 23:39:48
|
Jag tror att Strmbrg hade ngt resongemang på hifimagasinet.com om vad hans mål är. Och nyckelordet för honom var progress.
Låter förnuftigt tycker jag. |
Exit Planet Dust |
 |
|
poman
Member

902 Posts |
Posted - 2003/04/26 : 11:02:30
|
Man ska försöka respektera andras åsikter även det inte alltid så lätt som jag själv har märkt när man tar i med storsläggan. Då Linn som är laddat ämne där jag slängde in pinnar i den eldfängda brasan, när det nästan hade lugnat ner sej. Man får nog tar sej i kragen och rycka upp sej och hålla en mer saklig debattnivå, en hårda utspel som sårar andra.
/PO
|
 |
|
fredde
Member

328 Posts |
Posted - 2003/04/26 : 11:07:47
|
Håller med ovanstående. Tycker att man istället för att säga: "ni har fel, jag har rätt" säger: "jag tycker så här, därför att..."
Det skulle bli en mycket bättre stämning och en mer saklig debatt då. |
 |
|
€riC
Member

266 Posts |
Posted - 2003/04/26 : 17:35:56
|
Ni har fel! Nej, jag håller med men jag tror att när det "ballar ur" för mycket så är det nästan alltid så att man missförstår varandra och där tror jag att några fler såna här    osv, skulle göra susen.
Hade gott! |
 |
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
|
Fisksmisk ola
Member

1763 Posts |
Posted - 2003/04/26 : 20:27:56
|
jag tycker att vissa som påstår att mätningar är lag har fel. tycker man att nåt låter bra så gör det det, sen om det är placebo eller ej spelar ingen roll, för om någon tyker nåt låter bättre så gör det det. |
Euroline - T-Amp - DIY |
 |
|
|
Topic  |
|