Jag har tänkt att använda högtalarna till att lyssna på musik med, vanlig 2 kanals stereo med andra ord. Är en musikalisk allätare så det mesta bör låta bra.
Är det någon som har tips på någon mer högtalardesign?
Ariel har jag lyssnat på. Jag tycker personligen inte att detta är allätare på musik! De funkar bra tillsammans med akustisktmusik på relativt låga volymer. Basen är ren och fin men väldigt låg i volym/ljudtryck.
Jag har har en NAD 304 som jag tycker är ytterst trevlig. Sen har jag en Technics CD-spelare av okänd modell (sitter på jobbet och kan för mitt liv inte komma på vad det är). Den låter dock inte helt okej så jag funderar på att byta den mot något annat.
Jag har haft mina funderingar om Ariels basegenskaper. Att det inte är en "party-högtalare" har jag förstått... Man borde nog lyssna på dem innan man sätter igång att bygga antar jag.
Efter att ha tittat lite snabbt så tycker jag att Thor från seas.no sidan ser rätt intressant ut. Ska ta och titta lite närmare på den tror jag. Någon som har byggt en sådan?
Det finns en variant på http://www.hifisentralen.com/ under DIY tryck sen på högtalare så ser du . Otur för dig det var ett kit till salu här på beg marknaden (säljes) för ett tag sen, titta om det är kvar.
Jag har varit sugen på att bygga med exel elementen men blivit lite avskräckt på grund av ringningarna (när dom bryter upp), men det går att ordna. www.Dynabel.no har nån variant med seas exel parat med SS revelator diskant också.