Nu finns välrenomerade Isotek att köpa i Sverige Till att börja med finns The Qube 2k avsedd för effektsteg upp till 2.000 watt kontinuerligt och upp till 4.000w i toppeffekt. Minisub med med 6 oswitchade utgångar speciellt designade för försteg digitala signalkällor samt effektsteg. Isotek marknadsföres av PL-Audio. Mvh JMlab
Låter stabilt! Har fått tips om detta märke tidigare men inte hittat det, ska tydligen vara mycket bra grejor. Läste lite på deras hemsida (http://www.isotektechnologies.com) och blev än mer intresserad, en duell mellan dessa produkter, Terminators och PS Audios PowerPlants skulle vara väldig intressant läsning.
Det jag gillar med deras produkter är att det går att skräddarsy uttagen, tex om man har apparater för olika volttal, olika kontakter etc. Bra om man köper från utlandet. Har inget, men skulle vilja ha. En prislista vore intressant.
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
The Qube gör väl ungefär samma jobb men den är absolut knäpptyst dvs inget trafobrumm och så blir den inte varm!! Jag har bara lyssnat som kvickast hos PL-Audio Hoppas få låna hem en för utvärdering i min egen anl som jag ju är väl inlyssnad på. Jag kommer igen med utvärdering så snart jag har möjlighet!! Mvh JMlab
Har nu testat Isoteks The Qube.2k utförande Det är en mkt trevlig bekantskap 28x28x28 cm en liten bit på 34kg!!!! Med 1cm tjocka rostfria mattpolerade stålskivor som chassie!!! den klarar 2.ooow kontinuerligt och 4.ooow momentant!!. Har provat den i min 2kan anl inneh Audionet Pre1Gll+Eps Amp2Gll monoblock Wadia 861 samt Kuzma vinylsvarv samt JMlab Mezzo Utopia Resultatet lät inte vänta på sig utan det blev fastare mer kontrollerad bas mer detaljerad diskant och på det hela taget lugnare ljud bakgrunden blev ännu svartare på det hela riktigtg bra!!