| Author |
Topic  |
|
|
bjoben
Starting Member
38 Posts |
Posted - 2003/04/27 : 10:49:32
|
jag har blivit intresserad av att kolla in den kombinationen (jag gillar stylingen bla) men undrar vad folk tycker spontant om detta system. Dessa kostar ca 15000kr styck, men är det en bra kombo för prisklassen? eller har dessa ett anseende om sig att vara dyrare eller billigare för motsvarande prestanda om ni förstår vad jag menar. Jag har inte lyssnat på så mycket olika system så jag vet inte om man kan köpa samma upplevelse för 5000 kr för en integrerad förstärkare. Vad är karaktären på denna komination om man ser till termer som varm, ,kall, hård, svampig, vass, rörliknande, vass, analytisk mm. Jag hade förut HK670 som jag gillade ganska mycket men sålde av den för att uppgradera ett eller två steg. kort frågat: räknas primare som ett kompetent märke bland er erfarana hifi-tyckare? kan primare liknas vid skoda, volvo, bmw eller ferrari?
:-) och jo jag vet att jag måste låna hem och lyssna på men först vill jag veta om det är värt att ha den kvar på "korta listan". välljud går före design även om design inte är helt oviktigt för mig.
Vänligen, bjoben.
|
|
|
lunke
Member

100 Posts |
Posted - 2003/04/27 : 11:40:29
|
Har själv A30.2 tillsammans med SP31.7 och det funkar otroligt bra.
Det som jag ser som en stor fördel är att det går att uppgradera när det kommer nya format eller dylikt.
Sen har Primare otroligt bra service. Har haft lite otur, men de har stält upp till hundra procent.
Kan bara rekomendera en provlyssning.
// Lunke
|
 |
|
|
bjoben
Starting Member
38 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 09:52:44
|
kör du balanserat då? är det värt att köpa detta A30.2 istf A30.3 ändå? jag tror inte jag kommer koppla balanserat på ett tag iaf (mitt nuvarande hembioförsteg har ju inte balanserade utgångar och inte dvd eller cd heller) och köra med två mono-bryggkopplade A30.2 ligger bortom min horisont just nu. (tjejen skulle lägga in mig på psyket) Kollar rätt mycket på film, så jag kommer att använda detta tillsammans med min befintiliga hembioförstärkare nu eller primares processor i framtiden. |
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 11:27:25
|
"jag har blivit intresserad av att kolla in den kombinationen (jag gillar stylingen bla) men undrar vad folk tycker spontant om detta system. Dessa kostar ca 15000kr styck, men är det en bra kombo för prisklassen? eller har dessa ett anseende om sig att vara dyrare eller billigare för motsvarande prestanda om ni förstår vad jag menar. Jag har inte lyssnat på så mycket olika system så jag vet inte om man kan köpa samma upplevelse för 5000 kr för en integrerad förstärkare. Vad är karaktären på denna komination om man ser till termer som varm, ,kall, hård, svampig, vass, rörliknande, vass, analytisk mm. Jag hade förut HK670 som jag gillade ganska mycket men sålde av den för att uppgradera ett eller två steg. kort frågat: räknas primare som ett kompetent märke bland er erfarana hifi-tyckare? kan primare liknas vid skoda, volvo, bmw eller ferrari?
:-) och jo jag vet att jag måste låna hem och lyssna på men först vill jag veta om det är värt att ha den kvar på "korta listan". välljud går före design även om design inte är helt oviktigt för mig. " Jag har sedan demonstrationen på Hifimässan på Arken haft SP31.7 med A30.2 för det två kanaliga ljudet och tycker att det låter mycket bra. Om Primare anses vara mer prisvärt än flera andra märken så får enligt mina öron svaret bli ja på denna fråga.
Just SP31.7 har testats i både High Fidelity och Hifi&Musik och har i dessa tidningar fått mycket bra testresultat.
Detta kan man ju uppfatta som att tidningarna vill göra reklam för inhemska produkter men eftersom A30.1, A30.2 och D30.2 fått så pass bra testresultat även i brittisk hifipress så får man förmoda att de är mycket prisvärda.
Bor du i Göteborgsområdet så kan du ju komma och lyssna om du har lust.Mvh Kristofer |
 |
|
|
lunke
Member

100 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 15:13:43
|
bjoben: Ja, jag kör balanserat. Vet inte om det blir så stor skillnad, men jag är i alla fall mycket nöjd.
// Lunke |
 |
|
|
bjoben
Starting Member
38 Posts |
Posted - 2003/05/05 : 10:53:13
|
| synd, bor i stockholm |
 |
|