HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Åsikter och kommentarer om Primare A10
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

paulgilbert
Starting Member

39 Posts

Posted - 2003/04/27 :  20:38:36  Show Profile Send paulgilbert a Private Message
Jag funderar på att köpa en Primare A10 förstärkare. Är det någon som har någon erfarenhet av denna förstärkare eller Primare så är ni välkomna att komma med kommentarer och råd.

Jag har inte hört den (än), men jag har hört och läst bra saker om Primare och 7000:- ligger i rätt prisklass.

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/04/28 :  01:04:09  Show Profile Send divander a Private Message
Köp en begagnad A20 i stället. Du får lätt en för de pengarna. Kanske kan du även hitta ett demoex. eller liknande. Då får du ju även garanti på den.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/04/28 :  01:11:03  Show Profile Send niklas a Private Message
Hej!

Har tyvärr inte hört just den modellen, men har lyssnat en hel del på både A20 och A30. Båda dessa låter mycket bra och de ägare jag känner är alla tre(!) mycket nöjda. Håller med ovanstående om att Du kan hitta en av dessa två beg. för detta priset. Blir A20 aktuell så se till att det är MKII-versionen, skall vara ganska stor skillnad mellan dem.

Mvh Niklas

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2003/04/28 :  09:21:40  Show Profile Send rolandm a Private Message
Jag har inte hört A10:n, men de recensioner jag läst (bl. a. i brittisk hifi-press) har varit tämligen milda jämfört med recensionerna av Primares dyrare produkter. A10:n tycks låta musikaliskt och trevligt, men utan den detaljrikedom och dynamik som klassens bästa kan erbjuda. Men lyssna själv...

Med vänlig hälsning
Roland

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page

Gabe
Member

536 Posts

Posted - 2003/04/28 :  10:47:23  Show Profile Send Gabe a Private Message
Håller med Divander. Satsa på en begagnad A20 istället. A10 är snygg att titta på men tråkig att lyssna till. I vare fall om du har någorlunda vettiga krav. Vilket jag utgår ifrån eftersom du vänder dig till ett Hififorum!
Gabe
Go to Top of Page

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2003/04/28 :  12:21:38  Show Profile Send audiogear a Private Message
Min erfarenhet av billigare Primarestärkare är att de i och för sig låter homogent och har en "trevlig" klang men att nästan all musik tenderar att låta som vaggvisor. Det saknas alltså driv och engagemang. Nu har jag inte hört på de allra senaste modellerna men tidigare var det så i alla fall.
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/04/28 :  14:44:41  Show Profile Send poman a Private Message
Kan nog bara hålla med, A10 är en ganska beskedlig förstärkare hade än sådan för ett tag sedan, sen byte jag upp mej till A20 istället.
Ett stort lyft jämnfört mott A10.
Kolla på Esoteriskt hifi deras hemsida på I-20 bra pris där på en sådan.
http://www.esoterisk-hifi.se/

/PO

Go to Top of Page

paulgilbert
Starting Member

39 Posts

Posted - 2003/04/29 :  14:02:59  Show Profile Send paulgilbert a Private Message
Är 7500:- för I-20 en bra deal?
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/04/29 :  14:29:08  Show Profile Send poman a Private Message
Du kanske kan pruta ner den något kolla med dom!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000