HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Att köpa privat på annons
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/04/30 :  23:01:03  Show Profile Send srv a Private Message
"Eller blir ni så förbannade att ni sätter er i bilen och kör dit och nitar honom?" Ja, varför inte? Skulle ju själv ALDRIG bara låta det passera, så gott om pengar har då inte jag att jag bara kan chansa iväg lök hit och dit. Låt inte nån usel bedragare blåsa dig, bara för att det kan vara "besvärligt" att gardera sig. Mitt råd, kort o gott.
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2003/05/01 :  09:57:39  Show Profile Send binmarv a Private Message
Det ligger i de flestas natur att vara lite skeptiskt. Jag tycker alternativet att sätta in pengar innan och sedan hoppas på att elektroniken kommer känns otrygg. Även om det funkat bra i de fallen jag själv handlat och skickat. Personligen skulle jag ju aldrig kunna lura någon, men man ser gång på gång varningsinsändare.

Det enda alternativet(Om det inte rör sig om summor under 1000:-, där tycker jag gränsen går för mig)är att be säljaren skicka elektroniken med efterkrav eller postförskott. Det är mest tryggt för köparen. Mitt råd är att om man nu ändå ska stå för frakten att man kan betala någon hundralapp till för att känna sig trygg. Dessa alternativ borde finns i Banmark också. Annars hade jag nog bett en sydlig vän ta bron över, betala avgiften och ge honom en back öl som han givetvis själv inhandlat i Danmark för besväret

Lycka till !

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!
Go to Top of Page

onkyo
Starting Member

23 Posts

Posted - 2003/05/01 :  11:57:43  Show Profile Send onkyo a Private Message
Om du handlar i Sverige kan jag rekommendera att ta personnr, kopia på leg. Sen tar du kontakt med kronofogden och kollar om personen har något otalt med staten eller någon privatperson.

För jul så pratade med en säljare och tyckte att han verkade OK, samt att han har svarat på mail efter detta. Men att skicka prylarna har han inte gjort. Tyvärr så fick jag reda på via kronofogden(sen jag gått via polis/åklagare)att personen i fråga satt med tiotusentals i skulder till staten/privatpersoner.

Men jag ger mig inte förrän pengarna sitter på mitt konto.

/C
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/05/01 :  19:49:29  Show Profile Send Ayn a Private Message
Men tänk på att polisen i Sverige inte står bakom dig om det inte handlar om belopp över 100.000 kronor.

Öh, va? Vad har du fått detta från egentligen?

När jag blev blåst på mobiltelefonen jag skrev om tidigare gick jag till polisen och anmälde det. Det tog visserligen någon månad innan de hörde av sig om det hela, men nu har de fått fast killen och han ska åtalas inom en snar framtid. Och inte var det tal om några 100k där inte.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/05/01 :  20:25:04  Show Profile Send Aton a Private Message
Inte lär de ha letat efter killen p g a din mobiltelefon, den fick du tillbaka p g a slumpen att en gripen person råkade ha den i sin ägo. Det är väl klart att polisen inte sätter in någon aktiv utredning på ett "ekonomiskt" brott med minimalt straffvärde. Så din historia och det inlägg du citerar handlar väl om olika saker.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/05/01 :  20:35:21  Show Profile Send Ayn a Private Message
Du verkar inte ha läst mitt inlägg Aton...

Jag blev inte av med en mobiltelefon, jag blev blåst av en kille som påstod sig sälja en. Sen satte jag in tusen spänn i förskott och fick sen aldrig mobilen. Ser ingen större skillnad mellan den händelsen och om någon blir blåst på hifiprylar som de köper privat.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/05/01 :  21:32:36  Show Profile Send Aton a Private Message
Ooops Ursäkta misstaget. Jag som trodde jag skulle få chansen att vara besservisser för en gång skull
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000