Detta är fortsätningen på vårt tidigare projekt dock i den nya / gamla riktingen att klona rakt av. Nu inga försök till att svåra till det utan bara kopiera en redan fungerande design rakt av!
Så här skulle det se ut:
Så här super fint är det i gapet: Vad vi då skulle behöva är magneter, antingen 8st 15x60x160mm som i orginalet eller 4st 30x60x160mm.
Styrkan på magnterna i siumuleringen är N37. Jag skulle gissa att orginal sitter det N40 magneter. Det finns dock ännu starkare N45... men allt är ju fråga om pengar.
Jag har tolkat det som att bandet i R3'an är ca:13mm brett. Det skulle då ge ett magnetgap som är ca:14mm och på min datorskärm (1024-768)så stämmer din illustration med skala 1:1. Magneterna blir då ca:70x35mm.
”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”
Dahlberg, jag tror jag simulerat gapet för smalt, alltså bara 12mm. Det är svårt att se eftersom Femm inte sparar storleksinställningar utan ändrar dom så fort man zoomar ut eller in När jag först öppna upp den trodde den att gapet var 18mm. Simulerings bildena ovan tror jag är på att gapet är 18mm och magneterna är 45x90mm. Fem verkar ju inte bry sig om måtten egentligen bara fördelningen är den samma.
Han säger: "The top plate which divides into two is bevelled gap length the 13mm and front and back the 5mm. As for neodymium magnet of 15mm thickness 2 piles and width 60mm. In rear license plate copper short ring."
Hm en kortslutningsring i koppar, säger han där sist... Hur skulle den fungera?
Alexi, det verkar som om du har satt mittendelen i bakstycket lite för nära fronten. Flytta den bakåt till kanten på hörndelarna så stämmer det bättre.
”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”
Hej, nej jag har inte provat men om du tittar på bilden så överensstämmer det bättre med orginalet om man gör på det sättet. Inte för att det spelar så stor roll längre, magnetkostnad på ca:7500kr för ett par . Iofs så skall det väl gå att få ihop för ca:10-12000kr totalt och det är ändå mindre än hälften av vad orginalet kostar.
Jag testade att flytta den och det blev jämnare när jag flyttade upp den lite. Men Ingen skillnad på om den flyttas hela vägen bak eller om den är in som på bilden...