Jag har för avsikt att bygga två små aktiva monitorer samt en aktiv subbas till datorn. Rent effektmässiga kravet ligger på runt min 10 w till monitorerna och ungefär det fyrdubbla till subben. Vad har ni för förslag på förstärkarkretsar till mitt bygge? Kollade som hastigast i Elfakatalogen och hittade TDA 2004 eller två TDA 2030 till monitorerna, något att ha? Krav på få externa komponenter och att priset inte rusar iväg för mycket. Kom med förslag...
Hypex har ju sin MA 2.1 iofs, men tycker att ca 2000 kr är lite i överkant. Finns det någon liknande för en mindre peng än så? Annars borde det väl gå att bygga en för en mindre peng eller har jag fel?
Efter min erfarenhet lönar det sig inte att bygga billiga saker. Spesiellt inte om man inte har en massa delar liggande från tidigare, utan måste gå ut och köpa allt i lösvikt. Gör man det i alla fall är det ju för att det är roligt.
Det som kan löna sig är stora och tunga saker, som blir dyra att transportera som tex. högtalare och stora förstärkare.
Jag tycker inte att 2000 kr var så farligt. Tror knappast man kan bygga nåt sånt för samma pengar.
Det är sant att billig elektronik sällan lönar sig att tillverka själv, men i det här fallet... Ja, det vet jag inte... Men nu har jag tagit det som utmaning. Men det kanske blir Hypexen i slutändan ändå...
Att bygga från lösa komponenter blir snabbt dyrt. Bara en vettig låda på ELFA är nära 1000 kr och så håller det på...
Själv planerar jag att använda en gammal Xelex förstärkare och 4 st Seas 10" som datorhögtalare. Då skall det bli riktigt drag i Unreal Tournament 2003