Har ett bygge pågång med 16 mm mdf som jag tänkte förstärka invändigt med lister av plywood. Detta för att skruvarna ska ha nåt att bita i. Med förborrade skruvar kan jag ha ett kabinett som sitter ihop men utan att vara låst av lim. Sen fixar jag limmet och tätningsgisch när alla fogar är ok. Vad tror ni om det?
Du borde kunna dra ihop en låda med 16mm-mdf utan några förstärkningar. En skruv är inte många millimeter bred. Men se till att borra först. Det måste du nog även om du förstärker mer plajvod (varför skall man använda utländsk stavning när det finns svensk).
Du borde kunna dra ihop en låda med 16mm-mdf utan några förstärkningar. En skruv är inte många millimeter bred. Men se till att borra först. Det måste du nog även om du förstärker mer plajvod (varför skall man använda utländsk stavning när det finns svensk).
Ok. Plajjvodden är till för att täcka upp i hörnen och förstärka baffeln. Så jag undviker att skruva från snedden in i mdfn. Mdf-mdf blir bara lim men till början bildar plywooden länk imellan. "Locket" tar jag sist.