HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Upprättning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Julienne
Member

78 Posts

Posted - 2003/05/09 :  08:40:07  Show Profile Send Julienne a Private Message
Nu tycker jag banne mig att det är dags för lite upprättning!

1. Man kan fråga vad en person menar, innan man bestämmer sig för att attackera.

2. Om ni ska citera meningar (framför allt från mig), citera då HELA meningen i så fall så att meningen betyder detsamma. Utelämna ej delar av den, som jag vet att vissa folk gör. Det är inte trevligt!

3. Tycker ni att något låter konstigt - Fråga då först.

På detta sätt lär vi se till att en hel del konflikter inte uppstår. Det finns säkerligen mer än såhär att tillägga.

Men kort och gott;
Behandla andra, så som ni själv vill bli behandlade.

D.v.s att jag antar att ni vill bli trevligt bemötta och med respekt.

Hoppas de som detta gäller, har lärt sig en läxa!

Frågar man inget - Får man inget veta

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/05/09 :  08:43:06  Show Profile Send Rebo a Private Message
Så farligt var det väl inte. Den delen han utelämnade tyckte iaf inte jag ändrade budskapet något.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/09 :  08:44:25  Show Profile Send ekman a Private Message
du verkar tycka att detta är viktigare än själva sakfrågan av någon underlig anledning?

diskutera hifi och det du ville ha hjälp med och låt bli resten om du inte gillar det
Go to Top of Page

Julienne
Member

78 Posts

Posted - 2003/05/09 :  08:47:52  Show Profile Send Julienne a Private Message
Om jag ska diskutera hifi, vill jag göra det under trevliga omständigheter.
Nu tänker jag inte bry mig mer att tjafsa om detta. Det ger mig ingenting. Jag vill bara att folk ska vara snälla mot varandra i detta forum, när vi diskuterar det vi har gemensamt; HI-FI
Så kan vi göra det under trevliga former, vore det ju fantastiskt.

Frågar man inget - Får man inget veta
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/09 :  08:58:19  Show Profile Send ekman a Private Message
fred på jorden vore också trevligt =)
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/05/09 :  09:01:10  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Har jag missat nåt?
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/05/09 :  09:36:30  Show Profile Send matså a Private Message
Marcus ec, jo du har missat att Jesus har kommit till oss igen, och Marcus han är en riktig Audiophil.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/05/09 :  10:58:04  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Ojdå, hörs och låter intressant!
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/05/09 :  11:17:55  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Jag tycker iof att hon blev påhoppad... Många blir just påhoppade här på forumet men det är inte många som vågar säga till att de inte gillar det som Julienne gjorde. Ni kan väl låta henne få sin sak fram utan att motarbeta henne mer... det är ju inte ni som är ledsna.. eller hur

Så alla... försök vara lite snällare mot varandra..

Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/05/09 :  11:41:47  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
sorry att jag citerade lite konstigt men jag tycker faktiskt som Rebo att den delen jag utelämnade inte ändrade budskapet så mycket.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2003/05/09 :  12:11:17  Show Profile Send bassman a Private Message
Vilket kacklande om ingentig!
Jag läste igenom tråden ifråga, och kan för allt i världen inte se att Julienne blivit påhoppad på ett otrevligt vis.
Tjejen vill ha Linn, OK.

Det låter bättre med helrör på bänken
Go to Top of Page

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2003/05/09 :  12:35:19  Show Profile Send audiogear a Private Message
Var det inte lite onödigt att köra en repris på "Big Brother"
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/05/09 :  12:57:02  Show Profile Send yoko a Private Message
Julienne, vissa personer är hårda här på forumet!
De personer som man inte kan argumentera med på ett korrekt vis eller som inte kan ta kritik får man ignorera, annars blir det krig i en hel evighet....en del personer är varken intresserad av andras personliga tyckanden eller vetenskap...dem personerna tycker jag att du bara kan ignorera... Kör hårt tjejen (jag har kört ett race för homogenl definiering av vissa frekvent använda termer här på forumet...det är som att jobba för världsfreden, trögt!)!
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/05/09 :  13:06:39  Show Profile Send Johansson a Private Message
Jag antar att min fundering räknas som en av "attackerna" så det är väl på sin plats med ett försök till förtydligande.

Det faller sig bara så, att av det jag hört så föredrar jag Linn

Menar du det du hört av andra personer eller det du hört när du jämfört Linn-anläggningar mot någonting annat? Min lilla filosofi är att det är obra att måla in sig i ett hörn från början genom att lita blint på andra personers åsikter...

//Johansson

Jag försöker och försöker, men ser ändå inte påhoppet i detta inlägg. I och med att frasen av det jag hört kan tolkas på två väldigt skilda sätt så blev jag nyfiken på hur du egentligen menade och frågade helt enkelt.

Tanken var faktiskt god, för som nybörjare inom vilket intresseområde som helst där det finns skilda meningar är det att rekommendera att hålla huvudet kallt och hitta en egen åsikt utifrån sina egna värderingar. Om du nu automatiskt tolkade det som att jag tror att någon "lurat i dig" att Linn är bäst i världen eller något i den stilen så tog du fel...

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/05/09 :  13:14:16  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
Julienne, jag tror du är snäll & jag skulle valt Classik + Ninka, för det är den Linn-kombon som låtit bäst av alla jag hört. T o m bättre än aktiva Espek & så.

JAG är normalt Linn-attackerare nummer 1. Men... När du skrev BILLIGT Linn-system... Så var jag tvungen att erkänna att nya Classik + Ninka låter riktigt riktigt bra ihop. Hehe, jag ber om ursäkt för att vi hifi-dårar gärna hatar Linn, men det blir lätt så... När ett märke blir för stort & "legendariskt".

Lyssna på Classik + Ninka, tycker jag!

//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/05/09 :  13:24:36  Show Profile Send Johansson a Private Message
En kombo som jag tycker låter underbart och går att lyssna på i Umeå är Magneplanar 1.6QR kopplade till Audio Research VT100 + LS7. Jag vet inte vad RC har hemma i cdspelar-väg just nu så det lämnar jag öppet till de som vet.

När jag hörde dessa prylar spela ihop så blev jag förvånad över vilket klipp det faktiskt är i magnetostaterna, jag har likadana högtalare hemma men har aldrig kommit i närheten av det tryck i ljudet jag hörde i butiken. Speciellt förmågan att få instrument och sång att "förkroppsligas" är riktigt imponerande...

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/05/09 :  17:17:33  Show Profile Send yoko a Private Message
Julienne, gå in på min mystik-tråd och kolla in kattgrälet, det kanske kan skänka dig tröst....att du inte är ensam om att befinna dig i blåsväder! Hi hi!
Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2003/05/09 :  17:27:30  Show Profile Send gromit a Private Message
Julienne!
www.tonlaget.com så finns det en hel del att kolla på om du klickar på systemförslag i vänstermenyn. Happy hunting! :)

/Gr.

Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/06/17 :  04:48:33  Show Profile Send Bravo a Private Message
Hyfs och balans har aldrig skadat.

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000