HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Canton S 8 DC ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2003/05/10 :  12:54:10  Show Profile Send Sondek a Private Message
Har någon erfarenhet av denna högtalare?
Hur spelar/låter den jämfört med andra högtalare i liknande prisklass?
Pris vekrar ligga runt 11 000:-

Bättre och bättre dag för dag :-)

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts

Posted - 2003/05/10 :  12:59:52  Show Profile Send johan.björklund a Private Message
jag har lyssnat endel på o jag tycker det är en liten pärla. Kräver lite utrymme i sidled för att inte bli baktung. Är bra bas i dom med , rapp som 17.
MEN är ganska känslig med vad man kopplar ihop den med. Spelar relativt analytiskt o med fel grejjer blir det gärna hårt ljud. Sen är den vrålsnygg i körsbär

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2003/05/10 13:03:03
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/05/14 :  13:33:44  Show Profile Send niklas a Private Message
Hej! Jag har en annan, nu utgången, modell från Karat serien. Den heter M50 och är föregångaren till M60. Ser likadan ut.

Jag är nöjd med denna högtalaren. Det är möjligt att man kan hitta ännu bättre ljud i prisklassen om man orkar leta riktigt mycket, men snyggare går inte att hitta. Den spelar väldigt "rent", väldefinierad bas, utsträckt diskant och lite bakåthållet mellanregister. Stereoperspektivet är enormt bra, vilket medför att högtalarna är lättplacerade och inte heller så kinkiga på att man verkligen sitter i "the sweet spot". BiWiring förbättrade, i min anläggning, framförallt tight-heten i basen. Kändes nästan som att förstärkaren blev kraftigare.

Som förstärkare använder jag Musical Fidelity A3 och CD är Arcam CD72. Med Van den Hul-kablage.

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.29 sekunder. Snitz Forums 2000