Skulle någon kunna vara med och bolla lite om de tror att en NAD C320BEE förstärkare skulle kunna driva ett par Infinity Alpha 50. Men med att driva så menare jag inte att det ska bara komma lite ljud, utan om förstärkaren räcker till om man vill har kraftfullt ljud. Har nämligen inte råd med en större förstärkare.
Utan tvekan. Nad har alltid varit duktiga på att driva knepiga högtalare. Vad gäller Infinity Alpha 50 så verkar de inte vara speciellt svårdrivna så här blir det absolut inga problem i det avseendet. Hur de rent tonalt passar ihop vill jag dock inte uttala mig om.
Jag själv har Alpha 40 och en stärkare som ger 2*80W, Harman/Kardon. Det går att klösa på så att man knappt kan vara i rummet. H/K är visserligen kända för att ha starka stärkare men om specifikationerna inte ljuger för mycket så borde det inte vara några problem som helst.
Jag tycker att du har gjort ett bra val av högtalare! Jag ångrar att jag inte köpte Alpha 50 istället för Alpha 40. Jag använder Alpha 30 som surround högtalare med.