Om det skall bli riktigt bra så bör det vara en stabil såg utan en massa glapp. De brukar kosta lite mer. Men har man tur så kanske det går med en billigare.
Rusta känns nog lite skakigt tyvärr chrille, men tack för tipset!
Den bör ju vara lite stabl ja! -Ett par lakan får den ju kosta iaf, annars hade jag sprungit iväg till silvan direkt... dom säljer ju oxå en för 500:-, dock så är den pytteliten.
Rustas såg är lite ranglig, jag har en själv. Fungerar bra till mindre bitar och lister. När jag kapar större bitar till bla högtalare använder jag faktiskt en bandsåg.
En sån där eldriven geringssåg har jag sett både på Laitis och Beijers här i Umeå för under 2 tusen. Den kan väl såga vinklar också om du vill göra trapetsiodiska kabinett. Hur stora bitar det blir är jag osäker på.
Vet ej om Bauhaus finns i Götet, men de har en Herkules TKS-250UV som både har benstativ samt som kan ställas på bordet. Den är rejäl 250mm klinga, jag hade en jag tänkte sälja, men sedan kom jag på att den var bra att ha så den står kvar i källaren...
Kostar allt mellan 1399-1699, beroende på kampanjvecka!!!
Kolla även på www.einhell.de och sök på TKS-250 så får du mer info.....
/L
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
Det kanju även gå med en hadklingsåg och en sådan skena i aluminium som man sätter den i. Det går även att tillverka denna skena själv. Vad jag har hört så skall det gå ganska bra att såga rätt stora bitar rakt och fint med en sådan.