Du kan köpa en adapter som gör om strömmen till 220 V. Tänk på att dom ofta är billigare i USA än i Sverige... Vilket är konstigt! Det borde ju vara tvärt om...
Tänk på det där med om apparaten är S märkt eller som det oftast är nu CE..Kolla oxå hur leverantören i sverige ( om det finns nån ) med det ganska viktiga nämligen garanti !! Lite trist om du måste skicka produkten på egen bekostnad till USA..
Har för mig att det har funnits en tråd angående Krell's slutsteg och det här problemet. Någon form av ombyggnation behövs, tror att det var trafobyte men det är jag inte säker på.
”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”
Nätdelen måste nog modifieras om den inte kan ställas in av leverantör här i Sverige. Mina Linnapparater har en switch som man kan ställa in för olika voltslag. Säkringarna måste också bytas.
De flesta apparater är idag tillverkade universelt dvs en vesrion för hela världen, de brukar ha dubbla primärlindningar, Däremot finns det sådan märken som vill minska spridningen av sina produkter (bla Krell) som sätter in logik som triggar på 60hz (nätfrekvensen) och då går det alltså inte bara att köpa en externa traffo utan även nya microship (för 50 hz)