HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Funkar USA apparater i Sverige?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ebpeking
Starting Member

33 Posts

Posted - 2003/05/19 :  18:25:48  Show Profile Send ebpeking a Private Message
God middag,

Vet ngn om jag kan inhandla en Krell i USA och sedan med gott resultat använda den i Sverige? Jag tänker på volten...

Mvh

D

Edited by - ebpeking on 2003/05/19 18:31:19

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2003/05/19 :  18:31:53  Show Profile Send poppop a Private Message
Du kan köpa en adapter som gör om strömmen till 220 V. Tänk på att dom ofta är billigare i USA än i Sverige... Vilket är konstigt! Det borde ju vara tvärt om...

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

rikkitikkitavi
Member

656 Posts

Posted - 2003/05/19 :  19:06:06  Show Profile Send rikkitikkitavi a Private Message
om det är ett krellslutsteg så räcker nog inte en adapter från clas i sjön.

kolla om de kan leverera med 230V ingång, de kommer väl från samma fabrik-

/rickard

I m only in it for the DIY
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/05/19 :  19:08:06  Show Profile Send MartinH a Private Message
Tänk på det där med om apparaten är S märkt eller som det oftast är nu CE..Kolla oxå hur leverantören i sverige ( om det finns nån ) med det ganska viktiga nämligen garanti !! Lite trist om du måste skicka produkten på egen bekostnad till USA..
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/05/19 :  20:17:55  Show Profile Send n/a a Private Message
Har för mig att det har funnits en tråd angående Krell's slutsteg och det här problemet. Någon form av ombyggnation behövs, tror att det var trafobyte men det är jag inte säker på.

”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”

- Olof Palme
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/05/19 :  20:30:06  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Dom kör ju 60 Hz också, det betyder att din
nätdel blir lite klenare när du har 50 Hz.
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/05/19 :  20:40:23  Show Profile Send brumel a Private Message
Nätdelen måste nog modifieras om den inte kan ställas in av leverantör här i Sverige. Mina Linnapparater har en switch som man kan ställa in för olika voltslag. Säkringarna måste också bytas.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/05/19 :  21:12:38  Show Profile Send Rydberg a Private Message
De flesta apparater är idag tillverkade universelt dvs en vesrion för hela världen, de brukar ha dubbla primärlindningar, Däremot finns det sådan märken som vill minska spridningen av sina produkter (bla Krell) som sätter in logik som triggar på 60hz (nätfrekvensen) och då går det alltså inte bara att köpa en externa traffo utan även nya microship (för 50 hz)

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000