HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Info om Proton D540, någon?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bjoben
Starting Member

38 Posts

Posted - 2003/05/20 :  17:58:06  Show Profile  Visit bjoben's Homepage Send bjoben a Private Message
Hittade en dylik gammal förstärkare på vinden.
Är det ingen som kan berätta nånting om den?

Edited by - bjoben on 2003/05/21 10:37:26

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/05/21 :  11:59:09  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
D540??

520 har jag en hemma, mycket trevlig gammal tingest. Kan 540 vara en modell större??
Har du lyssnat på den? Hur kan man förresten bara hitta en gammal stärkare på sin vind??
Den har alltså inte varit din?

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

bjoben
Starting Member

38 Posts

Posted - 2003/05/21 :  16:21:50  Show Profile  Visit bjoben's Homepage Send bjoben a Private Message
Jo jag fick den av min morbror för jättelängesen 10-15 år sedan, glömde av den eftersom jag hade allting annat än steroapparater i huvet, och hittade den nu när jag ska flytta.
jag har inte vågat koppla in den än.
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2003/05/21 :  16:34:27  Show Profile Send sopwith a Private Message
Hej

Fin sak, hade en för några år sedan. Det var när den fabriken som byggde NAD ville ta fram något eget som Proton skapades.
2x40 Watt, dubbla trafos!!!!, 8 st kondingar!!!!!(4 i nätdelen och 4 i en som dom kallade det kraftreserv), tung som f.n.
Koppla in den och bli förvånad över en av de värst överdemisionerade 40 Wattarna som fanns.

mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000