HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 audio pro blue diamond nya 8500kr
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

raimo
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/05/21 :  10:26:59  Show Profile Send raimo a Private Message
EN KOMPIS TILL MIG KÖPTE ETT PAR BLUE DIAMOND FÖR 8500KR,PÅ BERGSTRANDS I KARLSHAMN.DET ÄR DEN SENASTE UPPDATERINGSVERSIONEN,ALLTSÅ HELT FABRIKSNYA.DET MÅSTE VARA BILLIGAST I LANDET.DET MÅSTE VARA ETT FYND.SÄG ATT DU INTE GER MER ÄN 8500,SÅ FÅR DU SÄKERT DOM FÖR DET.TELENR 0454-17589 SÅ MYCKET HÖGTALARE FÖR SÅ LITE PENGAR.

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/05/21 :  11:56:23  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Enligt min högst personliga åsikt är även 8500Kr ett par tusen för dyrt.

Jag gillar inte riktigt Blue Diamond, tycker att Black diamond är mer korrekta. Kanske Blue D passar bra i riktigt stora rum.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/05/21 :  12:09:27  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
håller med föregående skribent...

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/05/21 :  13:01:59  Show Profile Send Rydberg a Private Message
He he Bergstands!!!!! Jag är från Karlshamn och bergstrands är en vanlig usel radiohandlar med noll kompetens, borde finnas bättre ställen att handla på.

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2003/05/21 13:02:19
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/05/21 :  16:42:57  Show Profile Send jatttelite a Private Message
(tycker inte HiFi handlare skall sälja AudioPro, så då gör ju Bergstrands inget fel)
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/05/21 :  16:46:26  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
bra tips ändå, om någon nu skulle vara sugen på ett par blue diamond.

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/05/21 :  16:48:48  Show Profile Send Mikaell a Private Message
quote:
(tycker inte HiFi handlare skall sälja AudioPro, så då gör ju Bergstrands inget fel)

???
Go to Top of Page

D-Man
Member

90 Posts

Posted - 2003/05/21 :  16:58:12  Show Profile Send D-Man a Private Message
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

???

Kan det menas att Bergstrands inte är en riktig Hifi-handlare?
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/05/21 :  16:58:18  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Mikael, vad ???
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/05/21 :  17:05:32  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Eller är inte AUDIO PRO hifi?
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/05/21 :  17:10:32  Show Profile Send henricsson a Private Message
Det skulle jag tro att det är!

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/05/21 :  17:11:39  Show Profile Send henricsson a Private Message
Blue Diamond är i första hand hembiohögtalare.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/05/21 :  17:54:20  Show Profile Send matså a Private Message
Visst är audio pro hifi, för oss som har mindre råd. Mina Ego 515 är hifi, sedan får andra säga vad de vill.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/05/21 :  18:16:26  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
nej mats, alla audio pro UTOM just dina är hifi. dina är hi(filoso)fi

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/05/21 :  20:56:17  Show Profile Send matså a Private Message
Ja precis det är ännu bättre än vanlig hifi som Martin Logan och JM Lab och Coltrane. Nej här snackar vi real stuff som hifilosfi

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/05/21 :  21:49:20  Show Profile Send Mikaell a Private Message
AUDIO PRO inte hifi?

Nämn en högtalare som kostar 4k och låter bättre än BLACK DIAMOND?

Hejhopp!
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2003/05/21 :  22:37:48  Show Profile
INOAUDIO Pip,olackad byggsats för ca 4k. Inte samma pondus i basen men den låter bättre...ganska stor skillnad om man har en bra stärkare. Ingen skugga över Blackdiamond för det,ägde ett par till i vintras o jag har haft mycket kul med dem!

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...

Edited by - mje1 on 2003/05/21 22:38:42
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2003/05/21 :  22:43:24  Show Profile
En sak till: Black Diamond ÄR hifi. BlueDiamond skulle nog mer klassas som hembio om någon frågar mig.Basen är ganska långsam och bullrig samt har för mycket egenljud:"imponatorbullerojvahäftigtsaganomringenbas"...typ. Blir lite jobbigt att lyssna till musik när allt kring 40hz låter 5db starkare.Hög "imponatorfaktor" dock.(inte på mig)

Edited by - mje1 on 2003/05/21 22:49:07
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/05/21 :  23:36:37  Show Profile Send Mikaell a Private Message
mje1, du har helt rätt.
Jag sålde mina blue d förra veckan. hade black d innan, dom var bättre. har köpt ett par qrs tellus nu, det blev skillnad!

Men som sagt black d för 4000:- är mkt prisvärt som "förstahögtalare" till den första hifi anläggningen.

Ha dé gött. /Mikaell.
Go to Top of Page

imaster
Member

152 Posts

Posted - 2003/05/22 :  00:26:02  Show Profile  Visit imaster's Homepage Send imaster a Private Message
Nämn en högtalare som kostar 4k och låter bättre än BLACK DIAMOND?

B&W DM601 S3

tycker den är ganska mycket bättre än AP BD... Men sen har jag nåt emot AP i största allmänhet..!

...Amidst falling leaves, I have found my beloved...
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2003/05/22 :  00:58:03  Show Profile Send regner a Private Message
Mikaell, jag kan nämna ett gäng högtalare i 4000 pix klassen som låter bättre än black daimond.

Måste dock hålla med föregående talare att jag också har allmänt svårt för AP... Det ska krävas väääääldigt mycket till för att en AP komponent eller ett par AP burkar ska få äran att ta plats i mitt system. Detta förutsatt att de hade något som skulle ge ett ljudmässigt lyft alltså... något jag dock tvivlar på..

Audio pro tillverkar ju dock en hel del välljudande prylar... Hur kommer det sig då att såpass många har något emot audio pros produkter? Beror det på att man har svårt att få förtroende för något som försäljare (som förövrigt inte kan ett dyft om hifi) på siba och on off står o kränger eller är det kanske att man enbart mins deras skitprudukter som blue daimond?

Edited by - regner on 2003/05/22 01:01:11
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2003/05/22 :  01:26:41  Show Profile
Herrejösses! Vadan denna skepsis så fort någon högtalartillverkare tar fram en produkt som en i stort sett enig fackpress gillar? Blackdiamond "årets högtalare 1998" eller vad det var.
"Nä usch",tänker alla audiofilwannabies."Det här märket befattar jag mig inte med".
"Det ä ju inget coolt att ha något i mellanprisklass som är populärt,och dessutom säljs på OnOff".
Samma sak med Infinitys Kappa600, audiofilwannabestatus=0.
Jag vet inte men får man bonuspoäng på forumet om man dissar ett visst märke som har en produkt som på något vis blivit en succe? Jag tror inte att det var vare sig onoffs eller sibas reklam som gjorde att Audiopro Blackdiamond blev en av de största högtalarsucceerna någonsin i sin prisklass. Måhända att det inte har så hög audiofilwannabefaktor att tex "pianolacken" är lagd av nån grabb i sydostasien,men bra det är dem(för priset). Kom inte och påstå nåt annat. regner:Jag skulle vilja att du räknar upp HELA det där "gänget" för 4000pix som låter bättre...hmm
MVH-Nöjd Kappa600 ägare (ni vet,årets högtalare i hifiomusik) Gud vad jag måste va dum som köpte dem...nu kommer jag aaaaldrig bli nån audiofilmjölk.

Edited by - mje1 on 2003/05/22 01:28:39
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2003/05/22 :  02:02:12  Show Profile Send regner a Private Message
ojoj vad illa vi tog vid oss! Tror visst jag trampade på en öm tå.. Antingen det eller så har någon lingonveckan. Slappna av människa!!
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/05/22 :  08:01:52  Show Profile Send matså a Private Message
Jepp Audio pro blackdiamond är en bra högtalare.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Iqulah
Member

162 Posts

Posted - 2003/05/22 :  08:28:16  Show Profile Send Iqulah a Private Message
Att snacka skit om Audio Pro är bara barnsligt! Audio Pro håller för sitt pris en mycket hög kvalitet. Dessutom vill jag säga att med bra elektronik och rätt placering så låter Blue Diamond underbart! Det många gör fel är att de kopplar dem till en hembioreceiver för 3000 kr och en dvd-spelare för 2000 kr och tror att det skall låta bra.

Shengya CD-S10MkII - Analog Research Golden Raincoat - CAV A12 - Xindak FS-5 - Audio Pro Avanti A.100
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2003/05/22 :  10:11:57  Show Profile Send AndersP a Private Message
Jag har aldrig ägt några AP - högtalare, men jag tycker Blue Diamond är fantastisk för priset. Det går att ställa basnivån också tror jag och då kan man ju justera in dom till de flesta rum och situationer.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000